رئیس اداره اطلاع رسانی معاونت اجتماعی با اشاره به نقش سلامت روان در زندگی فردی و اجتماعی گفت: بهداشت روان به ما قدرت خودشناسی و تصمیم گیری بهتر می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ حجت امامعلی نژاد، رییس اداره اطلاع رسانی معاونت اجتماعی پلیس کرمان در کارگاه آموزش بهداشت روان ویژه کارکنان وظیفه ستاد انتظامی استان گفت: شناخت فردی یعنی توانایی ارزیابی استعدادها و توانایی های خود در مواجهه با رخدادهایی که از بیرون زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهند.
وی افزود: دوران سربازی یک دوره مشخص و تعیین شده مقابل هر فرد ذکور است که خواه و ناخواه فراروی ما قرار دارد و برای ما از یک زمان مشخص تبدیل به دغدغه می شود.
سرهنگ امامعلی نژاد تصریح کرد: در واقع مهارت های شناخت فردی به ما این توانایی را می دهد که در مواجهه با این مسئله و موارد مشابه در طول زندگی چگونه تصمیم گیری و برنامه ریزی کنیم.

وی یادآور شد: در اینجا بحث تیپ های شخصیتی نیز شکل می گیرد که بنا به آن، هر فرد در یک تیپ خاص قرار می گیرد و هر تیپ روحیات و کنش های خاص خود را دارد و ما می توانیم این روحیات خاص را با اراده خود تغییر دهیم.
رئیس اداره اطلاع رسانی معاونت اجتماعی بیان داشت: این توانایی در ما قدرت سازگاری با محیط و شرایط جدید ایجاد می کند، پس اگر امروز توانسته ایم به دور از خانه و خانواده در یک محیط نظامی به کار و زندگی خود ادامه دهیم و وظایف خدمتی خود را انجام دهیم، ناشی از قدرت خودشناسی و تغییر است.
سرهنگ امامعلی نژاد گفت: بهتر است یاد بگیریم شرایط جدید نباید باعث تخریب روحیه ما شود بلکه سعی کنیم خود را با این شرایط وفق دهیم و از لحظه لحظه آن تجربه کسب کنیم.
وی افزود: فراموش نکنیم زندگی شخصی نیز پر از فراز و نشیب های اینچنینی است پس اگر ما در شرایط خدمت توانسته ایم سازگاری لازم را در خود ایجاد کنیم، در زندگی آینده هم مقاومت و سازگاری و سازشگری خواهیم داشت و همین موارد از فاکتورهای موفقیت هستند.
انتهای پیام/ب

کارگاه آموزش بهداشت روان ویژه کارکنان وظیفه ستاد انتظامی استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار