معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: یک مشاور خوب باید با افزایش و به روز کردن علم خود با مراجع رفیق باشد.

افزایش و به روز کردن علم از ویژگی‌های یک مشاور خوب استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،کوروش احمد یوسفی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان در همایش مشاوران و مددکاران پلیس استان کرمان گفت: روانشناس و مشاور خوب بایستی مبتنی بر شواهد رفتار و به عنوان یک پژوهشگر بتواند فرضیه سازی و مدلسازی کند تا نسبت به اثبات یا رد فرضیه بتواند به یک تصمیم یا راهکار خوب برسد.

وی با تاکید بر افزایش و به روز کردن علم مشاوران و روانشناسان گفت: هر مشاور دارای ویژگی هایی است که بایستی به همه آنها اشراف داشته باشد.

وی تصریح کرد : یک مشاور خوب باید شنونده خوبی باشد و به اندازه کافی به صحبت‌های مراجعه‌کننده گوش کند و نباید از شنیدن مشکلات و احساسات مددجوی خود خسته شود.

معاون اجتماعی پلیس کرمان گفت: مشاور باید با شنیدن موضوعات مطرح شده، لابه‌لای خطوط را بخواند و به مشکل اصلی پی برده و راه حلی مطابق با آن ارائه دهد.

وی صبر و تحمل ، دلسوز بودن را از ویژگیهای یک مشاور خوب دانست و گفت: مشاور خوب معمولا به احساسات دیگران بی تفاوت نیست و با مددجویان با محبت و دلداری رفتار میکند.

وی بی‌طرف بودن، با اعتماد و با اخلاق، مشوق بودن را نیز ازدیگر ویژگیهای یک مشاور خوب دانست.

وی مهارت های ارتباطی و کلامی قدرتمند را یکی از مهمترین خصوصیات اصلی مشاور دانست.

کوروش احمد یوسفی در ادامه این همایش گفت: قضاوت نکردن و دقت در بیوگرافی و تاریخچه مراجعه نیز برای تشخیص خوب از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون اجتماعی پلیس کرمان در ادامه با ارائه مطالبی به مشاوران پلیس افزود: تجهیز به علم و دانش، بهداشت روان، مدیریت و اشراف تخصصی بر کلانتری و رییس کلانتری در حیطه کاری خود، اشراف به جغرافیای حوزه استحفاظی خود و تهیه اطلس کلانتری ها بخشی از مهمترین اقدامات است.

وی به مسئول سازی و همراه سازی سازمان ها و نهادها تاکید کرد و مشاورین کلانتری های کرمان گفت: روحیه مطالبه گری داشته باشید و افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب را شناسایی و دردستور کار قرار دهیم.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار