در اولین همایش بزرگ روانشناسان و مشاوران استان کرمان از روانشناسان و مشاوران برتر حوزه بهداشت روان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دکتر حاتمی، منتخب و سرپرست سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در اولین همایش بزرگ روانشناسان و مشاوران استان کرمان گفت: تلاش داریم تا همه روانشناسان برای فعالیت حرفه ای، تحت نظارت سازمان نظام روانشناسی که یک نهاد فرا بخشی است، فعالیت کنند.

وی یکی از برنامه های اصلی خود را همکاری سازمان نظام روانشناسی با وزارت کشور و استانداری های سراسر کشور دانست و افزود: روسای شوراهای استانی سازمان نظام روانشناسی باید به عنوان ارشد ترین مشاوران استانداران برگزیده و با ارئه پیشنهادات کارشناسی و علمی در مدیریت اجتماعی و کاهش معضلات خانوادگی در استان ها فعالیت کنند.

حسینی، رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان کرمان نیز ‌بر اهمیت و ضرورت تبیین مشاوره در خانواده تاکید کرد.

وی گفت: در این همایش ۳۰۰نفر از اعضای نظام روانشناسی استان حضور دارند.

بصیری، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان هم گفت: نقش نهاد های تربیتی، اجتماعی و روانشناختی در بهتر زیستن مردم بسیار پررنگ و حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر پهناوری استان کرمان و پراکندگی اقلیمی و تفاوت فرهنگی، مذهبی، اجتماعی در استان کرمان، افزود: این نوع اجتماعات برای برنامه ریزی مدیران برای رویارویی با مشکلات و معضلات منطقه ای در کل استان راهگشا خواهد بود.

بصیری مهمترین وظیفه روانشناسان، مربیان و مشاوران را تربیت و هدایت اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان برای رویارویی با معضلات و مشکلات اجتماعی و سایر آسیب ها دانست و تصریح کرد: اگر این وظیفه به خوبی انجام شود، آسیب های اجتماعی در استان کرمان به مراتب کاهش خواهد یافت.

یادآور می‌شود: سازمان مشاوره و روانشناسی جمهوری اسلامی از سال ۱۳۸۲ در کشور آغاز به کار کرده و در استان کرمان از سال ۱۳۹۰ شروع و دومین دوره آن از سال ۱۳۹۵ تاکنون در حال فعالیت است.

این مرکز، تنها نهاد صنفی غیر دولتی و تخصصی برای ارزیابی، تایید صلاحیت و صدور مجوز و نظارت بر کار مشاوران و روانشناسان و ارتقای شاخص های کیفی و کمی این قشر است.

در پایان این همایش از تعدادی از چهره های برتر و پیشکسوتان حوزه مشاوره و روانشناسی استان کرمان به پاس سال ها تلاش، پژوهش و اقدامات تخصصی روانشناختی تجلیل شد.

انتهای پیام/ب

اولین همایش بزرگ روانشناسان و مشاوران استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار