طرح سرعت بحرانی با هدف کنترل سرعت و تخلفات رانندگان به وسیله دوربین‌ها افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در چهاردهمین همایش سراسری مدیران پلیس راهور ناجا، از سامانه ثبت آنلاین سرعت بحرانی رونمایی شد.

سردار حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا در مراسم افتتاح سامانه ثبت آنلاین سرعت‌های بحرانی اظهار کرد: در این سامانه اطلاعات دوربین‌های کنترل سرعت در طول مسیر به پاسگاه‌ها به صورت آنلاین منتقل می‌شود و پیش از رسیدن خودرو متخلف به پاسگاه بعدی، این اطلاعات در اختیار پلیس است تا با متخلفان حادثه ساز در طول مسیر برخورد شود.


بیشتر بخوانید: اعزام کاروان‌های راهیان نور در ایام نوروز مدیریت شود/ تمام گشت‌های پلیس راهور باید به GPS مجهز شوند


وی گفت: این سامانه خلافی خودرو و نمره منفی راننده را نیز به صورت لحظه‌ای کنترل می‌کند.

سردار حمیدی بیان کرد: ۱۱۰ پاسگاه و ۵۷۰ دوربین تاکنون به این سامانه مجهز شدند و تا پایان سال ۲۰۰ پاسگاه دیگر نیز به این سامانه مجهز می‌شوند.

وی افزود: این سامانه، تخلفات حادثه ساز را به شدت کاهش می‌دهد.

لزوم همکاری استان البرز برای توسعه و ارتقای کیفیت خدمات خط ۵ مترو

در ادامه فرنوش نوبخت مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سکو در راستای افزایش ظرفیت مسافری کرج مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: موضوع خیلی جدی در ایستگاه کرج و گلشهر، تعداد زیاد مسافران در ساعات صبح و بعد از ظهر است که ظرفیت سکو‌ها پاسخگوی این موضوع نیستند.

نوبخت بیان کرد: ایستگاه کرج به دلیل داشتن بیشترین مسافر با افزایش تعداد سکوهایش بهرمندی بیشتری خواهد داشت، لذا قطار‌های بدون توقف می‌توانند در هر ۲ سکو توقف کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته در ایستگاه کرج، قطار بدون توقف نداشتیم، افزود: در حال حاضر از اول پاییز، ۳ قطار اکسپرس از خود ایستگاه کرج به تهران حرکت می‌کنند و در حال برنامه‌ریزی هستیم از ایستگاه اکباتان (ارم سبز) قطار‌های بدون توقف به سمت کرج داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه کل هزینه‌های این خط توسط مترو تهران تأمین می‌شود، گفت: به توجه مسئولان و مدیران استان البرز و شهرستان کرج نیازمند هستیم تا بیشتر به خطوط مترو این استان توجه کنند تا بهره وری از این خط بیشتر شود.

نوبخت ادامه داد: با افزوده شدن ایستگاه هشتگرد به این مجموعه در آینده، این موضوع توجه بیشتری را می‌طلبد. در غیر این‌ صورت، افزایش بهره‌وری و خدمات در این خط، مقداری با مشکل روبرو خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه بیان کرد: باید مسئولان استانداری البرز یا شهردای کرج، به این موضوع بیشتر عنایت داشته باشند و ۲ رام قطاری را که خط متروی کرج دارد، به ما تحویل دهند تا بتوانیم در خطوط درون شهری مترو تهران از آن‌ها استفاده کنیم.

نوبخت ادامه داد: ما به کرج این خدمات را ارائه می‌دهیم و انتظار همکاری داریم که با حمایت بیشتر بتوانیم امکانات را در راستای خدمت گزاری بیشتر به مردم به یکدیگر امانت دهیم.

وی در رابطه با شرایطی که در خط کرج ایجاد شده است، افزود: قطار‌های اکسپرس و واگن‌ها بیشتر شده‌اند و این سکو‌ هم که افتتاح می‌شود، قطعا تخلیه مسافر و امنیت مسافر را در ایستگاه کرج خیلی بیشتر می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در پاسخ به سوالی مبنی بر حدفاصل توقف هر قطار تا قطار بعدی چقدر است، گفت: حدفاصل توقف قطارها در این ایستگاه کمتر می‌شود و همزمان بعد از ظهر‌ها ۲ قطار بدون توقف از ایستگاه تهران و اکباتان (ارم سبز) اعزام می‌شوند.

نوبخت با اشاره به افزایش تعداد واگن‌ها بیان کرد: ظرفیت خط ۵ کافی است و اگر نیاز باشد در صورت حمایت از سوی استان البرز، این کار را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: سرفاصله حرکت این خط خوب است و بیشترین تقاضای سفر در ایستگاه کرج بود، برای رفع مشکل ۳ قطار بدون توقف به سمت تهران اعزام کردیم و باعث رضایتمندی بیشتر شهروندان شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه بیان کرد: هر چقدر تقاضا وجود داشته باشد، این کار را انجام خواهیم داد.

نوبخت با اشاره به مشکلات این خط افزود: نصف این خط در استان البرز و نصف دیگر آن در تهران واقع شده است که در مورد نگهداری حریم و امنیت مسیر باید هر دو استان کمک کنند که ما بیشتر نگاه و همکاری استان البرز را نیازمند هستیم.

انتهای پیام/

رونمایی از سامانه ثبت آنلاین سرعت‌های بحرانی

برچسب ها: پلیس راهور ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
نصف تصادف تو اتوبانا تقصیر دوربینای کنترل سرعته چون به جای اینکه حواس راننده که باید شیش دونگ به جلو باشه رو به کنترل کردن کیلومتر شمار پرت میکنه
آخرین اخبار