گوگل پس از حذف دکمه خانه و جستجو در اندروید P حال دکمه بازگشت را نیز در اندروید Q حذف خواهد کرد تا با یک عملکرد جدید در اندروید بعدی رو‌به‌رو شویم.

دکمه بازگشت در اندروید Q حذف خواهد شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت حدود ۶ ماه از زمان عرضه اندروید ۹، شایعات پیرامون نسخه بعدی اندروید افزایش پیدا کرده است، در یکی دو ماه گذشته اخباری از اضافه شدن حالت تاریک (Dark Mode) و حالت دسکتاپ به اندروید Q شنیدیم، همچنین پیش‌بینی‌هایی منوط به پشتیبانی اندروید Q از تلفن‌های هوشمند تاشو و منعطف و مدیریت هدفمند مجوز‌ها در این سیستم عامل نیز وجود داشت. اما به تازگی شایعاتی مربوط به حذف دکمه بازگشت (Back) نیز شنیده می‌شود که شاید اهمیت بیشتری نسبت به شایعات پیشین داشته باشد.

گوگل در ماه اردیبهشت کنفرانس توسعه دهندگان خود را برگزار خواهد کرد و مانند هر سال در این کنفرانس از نمونه اولیه نسخه بعدی اندروید رونمایی خواهد شد، اما در حال حاضر منابعی اعلام کرده‌اند که گوگل به توسعه دهندگان خود اعلام کرده که در طراحی اندروید بعدی دکمه بازگشت را حذف کنند. دکمه بازگشت به همراه دکمه خانه و دکمه جستجو سه دکمه اصلی در اندروید بودند که در مدل‌های قدیمی‌تر به صورت دکمه‌های لمسی در بخش پایینی گوشی طراحی می‌شدند، با باریک شدن حاشیه گوشی‌ها این دکمه‌ها به صورت نرم افزاری درون اندروید به کار گرفته شدند.

دکمه بازگشت در اندروید Q حذف خواهد شد

در اندروید P دکمه خانه و جستجو جای خود را به یک کپسول دادند، این کپسول با قابلیت‌های حرکتی متنوع کار هر دو دکمه قبلی را انجام می‌دهد و در کنار آن دکمه بازگشت قرار دارد. حال گوگل می‌خواهد دکمه بازگشت را نیز حذف کند تا تنها با کپسولی که به عنوان دکمه خانه شناخته می‌شود، تمام عملیات‌های مورد نیاز انجام شود. کاربران در هر نرم افزار یا عملیاتی که باشند، می‌توانند با استفاده از دکمه بازگشت، به مرحله قبلی آن عملیات بروند.

اما چه اتفاقی قرار است رخ دهد؟ همانطور که گفتیم در اندروید ۹ شاهد حضور یک کپسول به جای دکمه خانه و جستجو بودیم، عملکرد این کپسول به این صورت است که با لمس آن به صفحه خانه یا به اصطلاح هوم اسکرین می‌روید. اگر بخواهیم نرم افزار‌هایی که به تازگی باز کرده‌ایم را تماشا کنیم باید دکمه خانه را لمس و به طرف بالا بکشیم. همچنین زمانی که دکمه خانه را لمس و به سمت راست بکشیم می‌توانیم میان نرم افزار‌های خود جابه‌جا شویم. در اندروید ۹ دکمه بازگشت در کنار کپسول دکمه خانه وجود داشت که با لمس آن به مرحله قبلی از هر عملیاتی بازمی‌گشتیم.

دکمه بازگشت در اندروید Q حذف خواهد شد

حال در اندروید Q همه این موارد مانند گذشته کار می‌کنند و تنها تغییر حذف دکمه بازگشت است، حرکت جایگزین این دکمه لمس دکمه خانه و کشیدن به سمت چپ است. با این حرکت در هر عملیاتی که باشیم، می‌توانیم به مرحله قبل برویم.


بیشتر بخوانید: گوشی آینده شیائومی همراه با پردازنده Snapdragon 855 ارائه می‌شود +تصاویر


انتهای پیام/

در اندروید Q چه تغییراتی ایجاد خواهد شد؟

برچسب ها: فناوری ، گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
فیلترشکن تلگرام
آخرین اخبار