ازجایزه علمی پدر صنعت نوین تولید و فرآوری گیاهان دارویی ایران در دانشگاه یاسوج رونمایی شد.

تجلیل از پدر صنعت نوین تولید و فرآوری گیاهان دارویی ایران در یاسوجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ، رییس بنیاد نخبگان استان فارس درآیین رونمایی ازجایزه علمی دکتررضا امیدبیگی در دانشگاه یاسوج گفت: تجلیل و تکریم از نخبگان و سرآمدان عرصه علم و فرهنگ کشور به منظور پاسداشت مقام اثرگذاری والای این بزرگان در جامعه، وظیفه خطیری است که باید به نحو شایسته به انجام رسد.

شریف بابیان اینکه شناسایی، هدایت. نخبه پروری و نخبه پردازی ازجمله رسالت‌های بنیادنخبگان است افزود:باید تلاش کرد نخبگان وافتخارآفرینان به عنوان الگو به جوانان برومند ایران عزیز معرفی شود.

رییس بنیادنخبگان کهگیلویه وبویراحمد هم دراین آیین بابیان اینکه نخبگان استان ظرفیت‌های زیادی برای حمایت از مستعدان و سرآمدان حوزه‌های مختلف علمی داردگفت:معرفی ظرفیت‌های بنیاد نخبگان برای حمایت از دانشجویان، اساتید و استعدادهای برتر دانشگاهی، نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر در مراکز علمی، آموزشی و فضای عمومی جامعه است.

وی به برنامه های پیش روی این بنیاددرسال آینده خبردادو افزود:سال آینده ازچندین اثر علمی وبومی استان در حوزه های علوم انسانی وفرهنگ صنعت وکشاورزی رونمایی می شود.

رضا امیدبیگی استاد برجسته و پیشکسوت گیاهان دارویی و پدر صنعت نوین تولید و فرآوری گیاهان دارویی ایران، مردی که یک عمر تلاش کرد و خدمات ارزنده‌ای به صنعت داروسازی کشور ارائه کرد و در راه ارتقاء علمی، پژوهشی و اعتلای کشورش از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

مجموعه چهار جلدی کتاب تولید و فرآوری گیاهان دارویی، تالیف استاد، پس از وفات وی در تابستان ۱۳۸۹ به عنوان کتاب برگزیده فصل و در بهمن ۱۳۹۰ به عنوان کتاب برگزیده سال (در زمینه علوم کاربردی) معرفی و موفق به دریافت تندیس جشنواره و لوح تقدیر از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی شد.

در این کتاب دیدگاه ­های نوین مربوط به تولید، فرآوری، آماده­سازی و مصرف گیاهان دارویی مطرح و بر این موضوع مهم و اساسی تاکید شده که گیاهان دارویی مدل‌های بیولوژیکی و بیوشیمیایی گرانبهایی هستند که باید به عنوان پشتوانه دارو‌های مصرفی جامعه در بانک طبیعت نگهداری شوند.
تالیف چهار جلد کتاب تولید و فرآوری گیاهان دارویی و ارائه مقالات و سخنرانی‌های متعدد در مجامع علمی داخل و خارج از کشور بخشی از فعالیت‌های مداوم وی بود.

 انتهای پیام/غ

  نخبه پردازی ازجمله رسالت‌های بنیادنخبگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.