رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف شناسایی و حمایت از نوآوری‌های برگزیده ثبت نام جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش خلیج‌فارس با همکاری بنیاد‌های نخبگان استان‌های جنوب کشور آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ، سید حمدالله اکوانی رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این جشنواره به میزبانی استان بوشهر و با مشارکت و حضور بنیاد نخبگان  استان های خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از اهداف اصلی این جشنواره آسان شدن مسیر تجاری سازی تا رسیدن به نقطه تولید انبوه و ثروت آفرینی است.

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: فقط اختراعی که تاریخ ثبت آنها، از سال ۱۳۹۲ به بعد است، مجاز به نام‌نویسی در جشنواره رویش هستند.

اکوانی تاکید کرد: باید نام ارائه دهنده اختراع در جشنواره رویش خلیج فارس و نام‌نویسی‌کننده آن در گواهی ثبت اختراع درج شود.
وی با بیان اینکه ظرفیت پیش‌بینی شده برای هر جشنواره محدود است، تصریح کرد: اختراع متقاضیان حضور در جشنواره در یک فرآیند داوری اولیه ارزیابی شده و برگزیدگان از میان آن‌ها مجوز حضور در فرآیند داوری نهایی را دریافت می‌کنند.

اکوانی افزود: ابعاد علمی، نوآوری، کاربردی بودن و قابلیت تجاری‌سازی، از مهمترین شاخصه‌های اختراع برگزیده است.

رئیس بنیاد نخبگان با اشاره به اینکه این جشنواره ۱۵ و ۱۶ اسفندماه برگزار می‌شود، یادآور شد: ثبت‌نام در رویش خلیج‌فارس از طریق سایت boushehr.bmn.ir امکان‌پذیر است.

اکوانی گفت: هر مخترع تنها یک اختراع را برای داوری می‌تواند ارائه دهد و نام‌نویسی در سامانه به معنای حضور قطعی در جشنواره نیست.

انتهای پیام/غ

آسان شدن مسیر تجاری سازی تا رسیدن به نقطه تولید انبوه

برچسب ها: جشنواره ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.