بنیاد نخبگان کهگیلویه وبویراحمد آمادگی دارد از دانش آموختگان و مخترعان برتر حمایت و پشتیبانی کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  رئیس بنیاد نخبگان استان در جلسه هماهنگی متولیان حوزه فناوری استان که به منظور کمک به توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و نوپا در دانشگاه یاسوج برگزار شد با برشمردن مهمترین چالش های پیش روی حوزه فناوری استان گفت: ضعف محیط های داخلی مراکز و بیرونی مرتبط با حوزه دانش بنیان و همچنین نداشتن ارتباط منظم بین فعالان حوزه فناوری، بنیاد نخبگان، مراکز رشد و پارک علم و فناوری از مهمترین مشکلات پیش روی این حوزه است که باید اصلاح و بازنگری شود.
اکوانی افزود: این بنیاد آمادگی دارد مخترعان، دانش آموختگان و نخبگان استان را شناسایی و از آنها حمایت کند.
هاشمی رئیس پارک علم و فناوری استان هم گفت :به منظور فعال کردن پارک علم و فناوری استان سایت اطلاع رسانی آن راه اندازی و ساختمانی به مساحت هزار و 200 متر مربع خریداری شده است.
عریان رئیس دانشگاه یاسوج هم با تاکید بر تقویت و تحکیم روابط دانشگاهیان و حوزه پارک علم و فناوری استان گفت: این اقدام موجب رشد و شکوفایی ظرفیت های بالای استان در زمینه های مختلف می شود.
وی افزود: باید پایان نامه های دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های استان رابه سمت توانمندی های استان از جمله نفت و گاز، گیاهان دارویی، کشاورزی و جنگل ها سوق داد و دانشگاهیان با ارائه راهکارها و تحقیقات پژوهشی راهگشا زمینه شکوفای این ظرفیت ها را فراهم آورد.

 انتهای پیام/غ

حمایت از مخترعان برتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.