معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور سیاست سایبری و ارتباطات بین الملل، به دیگر کشور‌ها درباره استفاده از فناوری چینی و همکاری با شرکت هوآوی هشدار داد.

هشدار خزانه داری آمریکا درباره استفاده از فناوری شرکت هوآویبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور سیاست سایبری و ارتباطات بین الملل، به دیگر کشور‌ها درباره استفاده از فناوری چینی و همکاری با شرکت هوآوی هشدار داد.

رابرت ال. استرایر (ROBERT L. STRAYER) گفت: «آمریکا از دیگر دولت‌ها و شرکت‌های خصوصی خواسته است تهدیدی را که هوآوی و دیگر شرکت‌های فناوری اطلاعات چینی متوجه آنان می‌سازند، جدی بگیرند.»

معاون وزارت خزانه داری آمریکا ادامه داد: «در نهایت، هر دولت و هر کاربر ارتباطات همراه باید خودش تصمیم بگیرد. با توجه به عملکردی که شرکت هوآوی در گذشته داشته است، ما خطر‌های امنیتی را که ذاتا تصمیم گیری‌های آنان برای خرید از چین و این شرکت وجود خواهد داشت، برجسته می‌سازیم.»

وی افزود: «ما همچنان با این دولت‌ها و قانونگذاران آنان در ارتباط هستیم تا به آنان درباره آنچه که می‌دانیم اطلاع رسانی کنیم و بهترین اقدامات لازم را برای حرکت موفق به سوی نسل بعدی فناوری با آن‌ها به اشتراک می‌گذاریم. می‌خواهم این را بگویم که غرب گزینه‌های متعددی در اختیار دارد.»

معاون وزارت خزانه داری آمریکا اضافه کرد: «ما نگرانی‌هایی جدی درباره آن‌ها داریم.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار