قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل گفت: دانشگاه جندی شاپور نقش ویژه‌ای در مبادلات علمی و تحقیقاتی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل، در کنگره بین المللی دانشگاه جندی شاپور در سالن اجتماعات این دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه جندی شاپور نقش ویژه‌ای در مبادلات علمی و تحقیقاتی دارد گفت: ایرانیان باستان علم را به کشور خود محدود نکردند و گردش دانش را پذیرفتند.

وی در ادامه به بیان خصوصیات تمدن‌ها و نظام‌های تمدن زا اشاره و اظهار کرد: طبق تحقیقات و مشاهدات ایران باستان، سیستم آبیاری گذشتگان توسط قنات‌های زیرزمینی انجام می‌شد که این سیستم در جندی شاپور دزفول مشهود است.

سالار آملی با بیان اینکه ایرانیان در علم نوآوری داشتند، افزود: اگر علم و فناوری بین المللی شود به طور قطع شرایط بهبود می‌یابد.

فرانسیس ریشار، ایران شناس فرانسوی از مرکز تحقیقات ملی فرانسه و موزه لور نیز در این کنگره بیان داشت: جندی شاپور نقش ویژه‌ای در مبادلات علمی و تحقیقاتی دارد و این کنگره نیز موجب افزایش روابط بین المللی می‌شود.

وی با اشاره به قدمت ۱۷۵۰ ساله جندی شاپور و پل باستانی دزفول اذعان داشت: امید است شاهد توسعه روابط بین دانشگاه‌های کشور و بین الملل باشیم.

دومین کنگره بین المللی جندی شاپور از امروز به مدت ۲ روز در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول آغاز شده است.

انتهای پیام/گ

نقش دانشگاه جندی شاپور در مبادلات علمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.