آیین معنوی اعتکاف در ۱۵۰ مسجد شهری و روستائی استان مرکزی برگزار می‌شود.

پذیرایی بیش از ۸۵۰۰ معتکف در مساجد استان مرکزیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام صفر قربان پورمدیر کل تبلیغات استان مرکزی گفت: ثبت نام معتکفان از یک هفته به آغاز این آیین معنوی کلید می‌خورد و مساجدی که ظرفیت داشته باشند می‌توانند تا لحظه آغاز اعتکاف افراد را پذیرش کنند.
حجت الاسلام قربان پور گفت:۲۰ مسجد ویژه دانش آموزان، دانشجویان و ۱۳۰ مسجد دیگر ویژه اقشار مختلف مردم است که در آن معتکف میشوند.
وی بیان کرد: برنامه‌های اعتکاف در مساجد استان مرکزی شامل برگزاری حلقه‌های معرفتی، مداحی، جزء خوانی قرآن کریم، مشاوره، احکام، جشن ولادت حضرت علی (ع) و قرائت دعای ام داود است.
ایشان خاطر نشان کردند: بیش از ۶۰ درصد از معتکفان سال گذشته استان مرکزی را نوجوانان و جوانان ۱۵ تا ۳۰ ساله تشکیل دادند و بر اساس ارزیابی انجام شده ۹۰ درصد جوانانی که در اعتکاف حضور پیدا کردند افراد تحصیل کرده با مدارج تحصیلی لیسانس و بالاتر بوده اند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پیان گفت: با توجه به اینکه آیین اعتکاف امسال مصادف با آغاز تعطیلات نوروز است انتظار می‌رود افراد بیشتری نسبت به سال گذشته در این آیین معنوی شرکت کنند.
آیین معنوی و روح بخش اعتکاف از ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب همزمان با ۲۹ اسفندماه جاری تا دوم فروردین ماه سال آینده در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/د

برگزاری آئین معنوی اعتکاف در استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.