دبیر ستاد اعتکاف استان مرکزی ازآماده سازی ۲۱۰ مسجد برای اعتکاف ۹۷ خبرداد.

  حجت الاسلام احمدی دبیر ستاد اعتکاف استان مرکزی در گفتگوبا خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  گفت: ۲۱۰ مسجد برای معتکفین در ایام اعتکاف آماده سازی شده است.

حجت الاسلام احمدی افزود: در این مساجد ۲۵۰ مبلغ از استان‌های مرکزی و قم پذیرای حداقل ۲۰ هزار معتکف هستند که در روز‌های ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ رجب در مساجد استان مرکزی حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: برگزاری قرائت قرآن، تفسیرقرآن، مسابقه، ادعیه اعتکاف و حلقه صالحین از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ۳ روز ایام اعتکاف در مساجد استان مرکزی است.

پیش بینی حضور20 هزار معتکف درمساجد استان مرکزی

دبیر ستاد اعتکاف استان مرکزی با بیان اینکه سال گذشته ستاد اعتکاف این استان میزبان و پذیرای ۲۲ هزار معتکف بود ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به شرایط نوروز حداقل ۲۰ هزار معتکف در این ایام در مساجد استان مرکزی حضور داشته باشند و در اعتکاف شرکت کنند.

با توجه به همزمانی ایام اعتکاف با ایام نوروز و برگزاری این مراسم در روز‌های ۱۲،۱۱ و ۱۳ فروردین سال ۹۷ ثبت نام معتکفین از ۱۵ اسفند ماه ۹۶ در مساجد استان مرکزی آغاز شده است.

مراسم معنوی اعتکاف هرساله ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب برگزار می‌شود که این مراسم این بار مصادف شده با ۱۱ تا ۱۳ فروردین سال ۹۷ و از ۱۱ فروردین همزمان با ولادت با سعادت حضرت مولی الموحدین علی (ع) در مساجد استان مرکزی آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ادامه خواهد داشت.

ماه رجب ماه عبادت و بندگی و بخشش گناهان است در این ماه خالق یکتا بندگان خاص خداوند را انتخاب کرده و در ایام البیض میهمان درگاه خداوند خواهند بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.