مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مراسم معنوی اعتکاف در ۱۸۰ مسجد در مناطق شهری و روستائی استان مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛حجت الاسلام قربان پور با اشاره به نقش مراسم معنوی اعتکاف در خودسازی جوانان و نوجوانان اظهارداشت: اعتکاف یک فرصت طلایی است و نقش ارزنده‌‌ای در تربیت نسل جوان دارد زیرا خودسازی درونی برای فرد معتکف بهترین و ارزشمندترین ثمره این فریضه حسنه است.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند مسیر دینداری و تزکیه و اصلاح نفس را طی کنند، ماه رجب ماه آغازین برای آنهاست بنابراین دعاها و اعمال ماه رجب و فرصت‌های طلایی این ماه را از دست ندهیم و فرصت اعتکاف در ماه رجب را فراموش نکنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به آمادگی استان مرکزی برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف گفت: در حال حاضر 168 مسجد در نقاط مختلف استان مرکزی برای برگزار آئین دینی و معنوی اعتکاف اعلام آمادگی کرده‌اند و پیش بینی می شود که آئین معنوی اعتکاف در 180 مسجد استان مرکزی برگزار شود.

قربانپور افزود: ثبت نام از معتکفین از روز نخست ماه رجب آغاز شده که البته یک هفته قبل از مراسم اعتکاف به صورت رسمی ثبت نام‌ها شروع می‌شود و براساس برنامه‌ریزی‌ها پیش‌بینی می‌شود حدود 17 هزار نفر از جمعیت استان برای آئین اعتکاف در مساجد استان مرکزی نام نویسی و حضور پیدا کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به حضور جوانان در مراسم اعتکاف امسال پیش‌بینی می‌شود در برخی از مساجد اعتکاف های دانش آموزی و دانشجویی برگزار شود.
انتهای پیام / ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار