معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان خراسان شمالی از افزایش تعداد خانوار‌های معیشت‌بگیر این نهاد از ابتدای سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حمید خوجانی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۴ هزار و ۳۰۰ خانوار به خانواده‌های معیشت‌بگیر تحت پوشش کمیته امداد استان افزوده شدند.

وی افزود: هم اکنون ۴۳ هزار و ۳۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند ، تعداد افراد تحت پوشش این نهاد در استان بیش از ۷۰ هزار نفر است که از این تعداد ۵۵ درصد در روستا‌ها و ۴۵ درصد در شهر‌های خراسان شمالی حضور دارند.

خوجانی گفت: خانواده‌های دچار فوت سرپرست و یا افرادی که سرپرست آنان بیماری داشته باشد و یا سرپرست دچار اعتیاد و یا طلاق باشند بر اساس تشخیص کمیته امداد کمیته تحت پوشش قرار می‌گیرند. البته خدمات در راستای توانمندسازی انجام می‌شود و بر اساس توانمندی که فرد کسب می‌کند، افراد را از پوشش خارج می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اظهار کرد: هزینه‌های درمان افراد تحت پوشش کمیته امداد برای مددجویان در شهر‌های بالای بیست هزار نفر با ارائه کارت بیمه درمانی پرداخت می‌شود و در مناطق روستایی نیز کارت بیمه سلامت دارند. بیمه خانواده‌های تحت پوشش برای تمام خانواده‌ها انجام شده است.

وی افزود: همه مددجویان شهری بالای ۲۰ هزار نفر دارای بیمه امداد هستند و تمام مددجویان استان که تعدادشان بیشتر ۷۰ هزار نفر است، دارای بیمه تکمیلی هستند.

خوجانی با اشاره به مراحل ورود و خروج افراد از چرخه امدادرسانی کمیته امداد گفت:اظهار کرد: خارج شدن افراد از چرخه امداد و قطع مستمری، مستلزم انجام مراحل کارشناسی است که مددکاران و کارشناسان کمیته امداد باید این موضوع را که فرد قادر به تأمین معاش هست تأیید کنند.

وی با بیان این که خدمات‌رسانی به خانواده‌های زندانیان استان نیز انجام می‌شود، افزود: در روند خدمت‌رسانی امداد، ویژگی‌های سنی و توان افراد سنجیده شده و افراد در بدو ورود توجیه می‌شوند که در کدام چرخه از امداد خدمات می‌گیرند.

انتهای پیام / ب

امسال ۱۴ هزار خانوار جدید تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی قرار گرفتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.