مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: به مناسبت دهه فجر امسال ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تأمین جهیزیه زوج‌های کمیته امداد استان اختصاص یافت.

اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ازدواج جوانان نیازمند خراسان شمالیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه ۴۰ زوج جوان تحت حمایت کمیته امداد با دریافت کمک‌ هزینه ازدواج راهی خانه بخت می‌شوند ، گفت:به مناسبت دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تأمین جهیزیه زوج‌های تحت حمایت این نهاد اختصاص یافت.

وی افزود: سرانه جهیزیه برای هر دختر متوسط دونیم میلیون تومان است که علاوه بر آن وامی تا سقف پنج میلیون تومان نیز به‌صورت قرض‌الحسنه توسط کمیته امداد خراسان شمالی و کمک‌های مردمی به این افراد ارائه می‌شود.

الهی راد گفت: در ۱۰ ماهه امسال حدود هزار نفر از زوج‌های تحت حمایت این نهاد با دریافت کمک‌هزینه ازدواج راهی خانه بخت شدند که در این زمینه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی ، کمیته امداد و صدقات و زکات هزینه شده است.

وی اظهار کرد: این نهاد علاوه بر پرداخت کمک هزینه ازدواج ، کلاس‌های آموزشی و اردو‌های فرهنگی باهدف ارتقای آگاهی در زمینهٔ ازدواج و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌صورت فردی و گروهی به مددجویان تحت حمایت برگزار می‌کند و همچنین در بخش‌های اعتیاد ، مهارت‌های زندگی ، فرزند پروری و تحکیم بنیان خانواده نیز کارگاه‌های آموزشی برای این خانوار‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام / ب 

  امسال هزار زوج جوان با حمایت کمیته امداد خراسان شمالی زندگی مشترک را آغاز کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.