عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: افزایش مراوده با غیر مسلمانان در چارچوب صنعت توریسیم موجب آشنایی بیشتر با اسلامی می‌شود.

صنعت توریسیم موجب آشنایی بیشتر غیر مسلمانان با اسلام می‌شودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی  عضو مجلس خبرگان رهبری صبح یکشنبه در نشستی با موضوع «ورود غیر مسلمانان به اعتاب مقدسه از دیدگاه فقهی» که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد گفت: صنعت توریسم و آمدوشد‌ها با غیر مسلمانان باید تقویت شده تا آنان با اسلام و مسلمانان بیشتر آشنا شوندو کلام الهی را بشنوند.

وی تصریح کرد: در فقه ما بحث‌های فراوانی در خصوص ورود کفار، مشرکان و منکران به مبداء و معاد به اعتاب مقدسه و مساجد مطرح است. این بحث‌ها در خصوص ورود غیر مسلمانان به مسجدالحرام، مسجدالنبی و دیگر مساجد و همچنین حرم مطهر مکی و حرم مبارک مدنی و نبوی مطرح می‌شود. با وجود اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند این مانع را بردارند به لحاظ فقهی ورود غیر مسلمانان به مسجدالحرام ممنوع است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئله ورود غیرمسلمانان به اعتاب مقدسه یک مسئله مصلحتی است و این موضوع در حوزه اختیارات حاکمیت و زعامت زعیم امت اسلامی است، اگر حاکم مصلحت دید آن را جایز و در غیر این صورت ممنوع اعلام می‌کند.

آیت الله حسینی خراسانی افزود: امام علی (ع) در عهدنامه به مالک اشتر می‌فرمایند «اگر لازم است با مشرکان و کافران معامله، مذاکره و رفت و آمد داشته باشید؛ اما در هر حال به آنان اعتماد نکنید».

وی با اشاره به یکی از تالیفات خود تصریح کرد: کتاب «جهانگردی در فقه و تمدن اسلامی» به رشته تحریر درآمده که این اثر حاوی عناوین فقه و صنعت جهانگردی، گردشگری در قرآن، اصل نخستین در برخورد با غیر مسلمانان، بازدید جهانگردان غیرمسلمان از مکان‌های مقدس، زنان و محدودیت‌های جهانگردی، آمد و شد با جهانگرد غیرمسلمان، حقوق گردشگران غیرمسلمان در کشور‌های اسلامی و دریگر بخش هاست است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

توجه به صنعت توریسیم موجب آشنایی بیشتر با اسلام می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.