استاندار خراسان رضوی گفت: مرمت و بهره برداری از آثار تاریخی باید به بخش خصوصی واگذار شود.

صنایع دستی با کوچک‌ترین سرمایه گذاری می‌تواند اشتغال ایجاد کند/واگذاری مرمت و بهره برداری آثار تاریخی به بخش خصوصیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی شنبه شب در دیدار با مدیران میراث فرهنگی خراسان رضوی که در دفتر استاندار برگزار شد گفت: مناطق نمونه گردشگری را باید فعال و محور‌های گردشگری را در این استان تعریف کنیم تا از این مسیر بتوانیم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در حوزه میراث فرهنگی نیز دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت در منابع دولتی باید برای بازسازی و مرمت بنا‌های تاریخی و بهره برداری و خودگردان شدن آن‌ها از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم، زیرا یکی از بخش‌هایی که تولید ثروت و ایجاد شغل با ارزان‌ترین منابع می‌کند میراث فرهنگی است.

استاندار خراسان رضوی گفت: البته در واگذاری آثار تاریخی به بخش خصوصی باید نظارت دقیق میراث فرهنگی نیز دنبال شده و نباید بیش از حد نیز تعصب داشته باشیم بلکه منطقی و کارشناسی و با مطالعه دقیق فرآیند‌ها را انجام دهیم.

رزم حسینی به ثبت جهانی میراث فرهنگی خراسان تاکید کرد و افزود: باید حداقل چند مورد ثبت جهانی را در خراسان رضوی داشته باشیم. صنایع دستی ناشناخته است و این بخش با کوچک‌ترین سرمایه گذاری می‌تواند اشتغال ایجاد کند.

وی تصریح کرد: خراسان رضوی ظرفیت‌های گردشگری و بوم گردی خوبی دارد که اگر به آن‌ها توجه شود می‌توانیم زمینه اشتغال جوانان را نیز فراهم کنیم، زیرا اولویت اول امروز جامعه اشتغال است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به بر برنامه ریزی برای توسعه خراسان رضوی گفت: برای تسریع در پیشرفت این استان در عرصه اقتصادی، مناطق ویژه را تعریف و بر اساس آن تلاش می‌کنیم سرمایه گذاری لازم را با مشارکت بخش خصوصی به انجام رسانیم.

رزم حسینی افزود:با اجرای مثلث توسعه اقتصادی و تقسیم استان به ۱۲ و با انتخاب معین‌های اقتصاد مقاومتی سیاست‌های این حوزه را دنبال می‌کنیم.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

باید چند مورد ثبت جهانی در خراسان رضوی داشته باشیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.