مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت:تفاهم نامه‌ای میان بخش خصوصی و میراث فرهنگی خراسان رضوی امضا شد.

کاروانسرای نظام الدوله و اسحاق خانی به بخش خصوصی واگذار شدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی در مزایده واگذاری این مجموعه از طریق صندوق احیاء آثار تاریخی شرکت کرده و برنده مزایده شده است. بر این اساس  امضای قرارداد توسط صندوق احیا بنا‌های تاریخی عملیات مرمت و احیا بنا‌های مذکور آغاز و پس از مرمت و احیا با تعیین کاربری متناسب با شان یک اثر تاریخی بهره برداری از آن اغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: این اولین واگذاری با این شرایط در استان خراسان رضوی است که می‌تواند شروع خوبی برای احیا و بهره برداری از آثار تاریخی برای توسعه گردشگری باشد.

در این جلسه محمد امانی سرمایه گذار نیز در این جلسه با بیان اینکه احیای این کاروانسرا‌ها موجب اشتغال زایی خواهد شد گفت: طرحی را برای احیای کارونسرا‌های در حاشیه جاده ابریشم داریم که کارونسرا‌ها احیا و برای اقامت شبانه و پذیرایی بازسازی خواهند شد، همچنین تور‌های گردشگری را برگزار خواهیم کرد و گردشگران در هر کدام از کارونسرا‌ها به یک سبک با هویت و اصالت ایرانی از گردشگران پذیرایی خواهند کرد.
 
شریف‌‌آباد واقع در محدوده شهر مُلک آباد ،در ۳۵ کیلومتری مشهد قرار دارد.

انتهای پیام// ز. م


احیای کاروانسرا‌ها موجب اشتغال زایی خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.