درخشش نام زهرا در بین اسامی نوزادان

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: از ابتدا سال جاری بیش از هزار و هفتصد نفر از نوزادان در استان بنام حضرت صدیقه شهیده (س) نام گذاری شده اند.

فاطمی مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  گفت: فرهنگ بالای مردم خراسان جنوبی در زمینه‌ی نامگذاری موجب شده تا اسامی مذهبی همیشه بیشترین فراوانی نام را در این استان به خود اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه نام حضرت زهرا (س) و القاب ایشان دارای بیشترین فراوانی نام در گروه دختران می‌باشد افزود: از ابتدا سال جاری نیز بیش از هزار و هفتصد نفر از نوزادان متولد شده در استان بنام حضرت صدیقه شهیده (س) و القاب ایشان نام گذاری شده اند.
فاطمی بیان کرد: در یازده ماه گذشته از سال جاری، نام‌های فاطمه زهرا، فاطمه، زهرا، نازنین زهرا و ریحانه دارای بیشترین فراوانی نام از مشتقات نام ام ابی‌ها (س) می‌باشند.

مدیر کل ثبت احوال در یازده ماهه ابتدایی سال جاری ۱۵ هزار و ۵۸۱ نوزاد در خراسان جنوبی به دنیا آمده اند که از این تعداد ۷ هزار و ۵۹۸ نفر، نوزاد دختر بوده اند.

وی افزود: در استان خراسان جنوبی تا پایان بهمن ماه تعداد ۱۹۶ هزار و ۲۱۵ نفر به نام مبارک حضرت صدیقه کبری (س) مزین و نام گذاری شده اند.

انتهای پیام / ط ا

نام گذاری بیش از ۱۹۶ هزار نفر به نام حضرت صدیقه کبری(س)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.