بیش از ۱۳۰طرح با هزینه حدود ۴۰میلیارد تومان در چهارمین روز از دهه فجر در خراسان جنوبی بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  در شهرستان طبس با حضور استاندار ۳طرح با هزینه ۲۲میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان بهره برداری شد که شامل مخزن ۵هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ بین مخازن، واحد تولیدی پودر میکرونیزه‌ی بنتونیت و واحد تولید آهک کلسینه دانه بندی شده بود.

با افتتاح این واحد‌های صنعتی برای ۴۸نفر شغل ایحاد شده است.

همچنین عملیات اجرایی کارخانه‌های تعمیر لوکوموتیو و تعمیر واگن طبس هم آغاز شد تا برای ۲هزار و ۲۷۰نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شود.

در شهرستان فردوس ۸طرح با هزینه ۹میلیارد و ۶۶۰میلیون تومان افتتاح شد که گازرسانی به ۳۲واحد صنعتی، احداث بند خاکی، راه اندازی واحد گردبافی کارخانه نساجی، واحد معدنی باریت فلات و مرکز جامع سلامت از ان جمله اند.

برای مردم خوسف ۴۴طرح  با هزینه یک میلیارد ۸۲۷میلیون تومان بهره برداری شد.

واحد پرورش ۹۹نفری شتر شیری، استخر دو منظوره پرورش ماهی، آبیاری تحت فشار و پرورش واحد مرغ تخم گذار به نمایندگی از ۴۰طرح اشتغال زا از جمله طرح‌هایی بود که در شهرستان خوسف افتتاح شد تا ۶۷نفر را شاغل کند.

در سربیشه ۱۸طرح با هزینه یک میلیارد و ۶۷۵میلیون تومان بهره برداری شد که واحد شن و ماسه، بوستان روستایی، روکش آسفالت، بهسازی معابر ۴روستا و تامین برق یک روستا از جمله ۱۱طرحی بود که در چهارمین روز دهه فجر در مود سربیشه افتتاح شد.

در درح هم یک واحد مسکن روستای مشوکی به نمایندگی از سه واحد، بند خاکی روستای شورکه، فضای ورزشی روستای مرکه، قنات روستای کلاته مصیب وآبرسانی به روستای خارستان افتتاح شد.

در شهرستان بشرویه ۲۷طرح  با هزینه  یک میلیارد و ۳۵۸میلیون تومان راه اندازی شد که این طرح‌ها شامل افتتاح قنات روستای ده سفید به نمایندگی از ۵طرح کشاورزی، روشنایی بلوار ورودی روستای غنی آباد به نمایندگی از ۱۵طرح، کارگاه خیاطی و حوله بافی بود.

شهرستان نهبندان ۱۳طرح با هزینه ۷۹۰میلیون تومان بهره برداری کرد.

۱۱ استخر دو منظوره ذخیره آب، کتابحانه‌ی عمومی و بهسازی پست دامپزشکی روستای بندان هم ۱۳طرحی بودند که در این شهرستان افتتاح شد تا ۲هزار و  ۱۰۰خانوار را بهره‌مند کند.

در شهرستان زیرکوه ۵طرح با هزینه ۷۶۰میلیون تومان بهره برداری شد که شامل طرح هادی روستایی، توسعه جنگل، بوستان روستایی، مرمت قنات و واحد پرورش شتر مرغ بود.

در شهرستان قاین ۵طرح با هزینه ۷۹۱میلیون تومان از جمله اقامتگاه بوم گردی، بهسازی و مناسب سازی ساختمان ثبت احوال، پل خیابان للهی، واحد تولیدی چیپس میوه‌ای و کانال بهره برداری شد.

در سه قلعه سرایان ۸طرح با هزینه ۳۱۰میلیون تومان شامل افتتاح ۷نیروگاه خورشیدی خانگی در روستای دوست آباد و گازرسانی به روستای کامرود افتتاح شد.

انتهای پیام / ط آ

اشتغال ۴۸ نفر با افتتاح واحد‌های صنعتی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار