مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت : مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده تمام شهرستان‌های استان کرمانشاه صاحب تصفیه خانه فاضلاب می‌شوند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ،علیرضا تخت‌شاهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با بیان اینکه چند تصفیه‌خانه فاضلاب تا پایان سال ۹۸ در استان کرمانشاه وارد مدار بهره برداری می‌شود، گفت : مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده تمام شهرستان‌های استان کرمانشاه صاحب تصفیه خانه فاضلاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون هشت تصفیه‌خانه فاضلاب در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده، گفت : شش تصفیه‌خانه دیگر در دست اجرا داریم و سه تصفیه‌خانه فاضلاب دیگر هم در شهرستان‌های باقی مانده کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی درباره تصفیه‌خانه‌هایی که به زودی به بهره‌برداری می‌رسند، افزود: یکی از این تصفیه‌خانه‌ها، تصفیه‌خانه فاضلاب شماره دو شهر پاوه است که بهره‌برداری از آن به زودی انجام خواهد شد.

تخت‌شاهی عنوان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب روانسر نیز در مراحل نهایی کار است و سال ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید. تصفیه‌خانه فاضلاب هرسین نیز در مراحل نهایی کار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با اشاره به شروع کار ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سرمست، افزود: کار ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کرند، سنقر و صحنه نیز به زودی آغاز خواهد شد.

تخت شاهی با بیان اینکه برای تکمیل تصفیه‌خانه‌های در دست اقدام استان نزدیک به ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: اکثر این پروژه‌ها در سال‌های ۹۷ و ۹۸ اجرایی می‌شوند.

وی سیستم تصفیه فاضلاب را یک فناوری مدرن برای کمک به حیات و محیط زیست دانست و گفت: با تکنولوژی مدرن تصفیه فاضلاب می‌توان ۱۰۰ درصد جلوی هدر رفت پساب‌ها را گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با بیان اینکه در کشور ما آب شرب هیچ شهری از تصفیه‌خانه فاضلاب تامین نمی‌شود، گفت: آب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب را بیشتر می‌توان برای مصارف بخش کشاورزی (غیر از صیفی‌جات) و بنگاه‌های اقتصادی مادر مانند پالایشگاه‌ها، ذوب آهن و ... استفاده کرد .

 

 

انتهای پیام/د

تمام شهرستان‌های استان کرمانشاه صاحب تصفیه خانه فاضلاب می‌شوند

 

برچسب ها: آب ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.