عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران گفت: در حال حاضر مهمترین نقطه‌ای که می‌تواند کشور را از شرایط سخت با موفقیت بیرون ببرد، ترمیم و بازسازی سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی است که با شفاف سازی محقق می‌شود.

اعتماد عمومی رمز پیروزی در جنگ اقتصادی استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احسان خاندوزی عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران در هفتمین نشست از سلسله نشست‌های «عصر انقلاب اسلامی» که با موضوع ریشه‌یابی رسوخ فساد اقتصادی و راهبرد آینده در مشهد برگزار شد، گفت: اکنون جمهوری اسلامی نه تنها در داخل خاک خودش قابل تهدید نیست، بلکه جریان‌های همسوی با نظام اسلامی در فاصله بسیار زیاد از خاک ایران، رو به جلو حرکت می‌کنند.

وی بررسی نقاط ضعف و اثبات کارآمدی گفتمان انقلاب اسلامی را ضروری دانست و افزود: اگر فساد اقتصادی را علاج نکنیم، داعیه‌های گفتمانی و تمدنی جمهوری اسلامی زیر سوال خواهد رفت.

عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران ادامه داد: گروه هسته مرکزی، سیاستگذاران و کارگزاران یک نظام سه گروه موثر بر اقتصاد هستند.

خاندوزی در ادامه گفت: در عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، دستان هسته مرکزی این نظام از فساد پاک بوده است و به هیچ وجه تولید فساد‌های اقتصادی از سوی این گروه نیست.

وی به نقش دیگر بازیگران حوزه اقتصاد اشاره کرد و افزود: دشمنان در این میان بیکار ننشسته اند و برای القای ناامیدی و احساس گسترش فساد اقتصادی در جامعه تلاش بی‌سابقه‌ای می‌کند.

عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران ادامه داد: مهمترین دلیل بروز وظهور انواع فساد در یک نظام سیاسی و یا اداری وجود مدیران ناکارآمد و یا آلوده و فقدان نظارت قوی و مستمر است.

خاندوزی گفت: فساد، ارزش‌های اسلامی، اخلاقی و آزادی سیاسی را مخدوش ساخته و از این طریق مانع توسعه سیاسی و اجتماعی جامعه می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مسئولان با شفاف سازی، باید افسار گسیخته فساد را محکم‌تر از قبل در دست بگیرند، افزود:اگر با فساد و مسئولینی که دامن جمهوری اسلامی را به فساد آلوده کردند به موقع برخورد می‌شد، امروز مبارزه با فساد به دغدغه عمومی ملت تبدیل نشده بود.

انتهای پیام // ف. ک
 

مبارزه بافساد برای پیروزی در جنگ اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.