معاون رییس جمهوری و رییس سازمان ملی استاندارد گفت: واحد‌های تولیدی برای صادرات محصولاتشان هیچ نگرانی نداشته باشند و این نهاد نهایت همکاری را با تولیدکنندگان کشور می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، نیره پیروزبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان ملی استاندارد عصر چهارشنبه در بازدید از صنایع غذایی سحر همدان اظهار داشت: برای صادرات محصول مقررات جدیدی مطرح شده و مصوبه آن نیز از شورای عالی استاندارد کشور دریافت شده است.

وی به واحد‌های تولیدی اطمینان خاطر داد برای صادرات محصولاتشان هیچ مانعی وجود ندارد و تولیدکنندگان با یکی از روش‌های تعریف شده می‌توانند محصولاتشان را به کشور‌های دیگر صادر کنند، مشروط به اینکه طرف مقابل از مصرف آن محصول راضی باشد.

پیروزبخت اضافه کرد: چنانچه استانداردی برای محصولات تولیدی تدوین نشده باشد، از استاندارد‌های کشور مقابل و یا استاندارد مورد قبول آن‌ها استفاده شده و کالا صادر می‌شود.

رییس سازمان ملی استاندارد افزود: اگر استانداردی در کشور‌های دیگر نیز وجود نداشته نباشد صادرات براساس مشخصات فنی مورد توافق دو طرف صورت می‌گیرد.

پیروزبخت با اشاره به اینکه هزینه فرآیند استاندارد سازی محصولات تولیدی در کشور‌های دیگر بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: این کار در داخل کشور با استفاده از بودجه دولتی انجام می‌شود.

وی یادآوری کرد: این کار در راستای حمایت از تولیدکنندگان و رونق تولید داخلی انجام می‌شود و واحد‌های تولیدی هیچ مشکل و مانعی در این زمینه ندارند.

پیروزبخت اضافه کرد: کنترل و بازرسی بازار و شبکه توزیع نیز با اعتبار‌های دولتی صورت می‌گیرد تا آسیبی به حقوق مصرف کنندگان نرسد.

رییس سازمان ملی استاندارد از واحد‌های تولیدی خواست: اگر ایده و پیشنهادی برای تدوین و بازنگری استاندارد‌های موجود دارند اعلام کنند تا از این نظرات برای بهبود اوضاع تولید و صادرات کشور استفاده شود.

وی به واحد‌های تولیدی و صنایع پیشنهاد داد: از آزمایشگاه‌هایی که سرمایه گذاری‌های سنگین در بخش سخت افزاری و نرم افزاری راه اندازی کرده اند، به طور بهینه استفاده کنند و به عنوان آزمایشگاه همکار استاندارد به هم صنفان خود خدمات ارائه کنند.

پیروزبخت گفت: این روش صرفه اقتصادی دارد و به تمام واحد‌های تولیدی توصیه می‌شود به سمت بهره وری بیشتر از منابع انسانی و فناوری صنایع خود باشند.

صنایع غذایی سحر از واحد‌های مشمول استاندارد اجباری استان همدان است که تاکنون هیچ گونه نبود انطباق با موازین استاندارد در پرونده اش درج نشده است.

این واحد تولیدی ۲۷ سال پیش فعالیت خود را در زمینه تولید و فراوری انواع کمپوت و کنسرو، انواع سس، رب، ترشی، شوری و مربا آغاز کرده و ۹۰۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند.

انتهای پیام /پ

سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان ملی استاندارد به همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار