رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: مرکز علمی ارزیابی تندرستی، ساختار و ترکیب بدن و مشاوره ورزشی، مجهزترین مرکز در این منطقه است که برای راه اندازی و تهیه دستگاه‌های پیشرفته آن بیش از ۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

افتتاح مرکز ارزیابی تندرستی در شهرستان کاشمر

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  هادی معماریان رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر با حضور در مراسم افتتاحیه این مرکز گفت: این مرکز با ارائه خدمات نوین ورزشی در زمینه‌های ارزیابی و آنالیز ترکیبات بدن برای کنترل وزن و ارائه برنامه‌های تمرینی، ارزیابی ناهنجاری‌های عضلانی، اسکلتی با هدف پایش وضعیت قامتی و ساختاری افراد و تشخیص وضعیت سلامتی و تندرستی افراد با هدف ارتقا و بهبود وضعیت جسمانی اقشار مختلف مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: این مرکز از نظر تجهیزات و امکانات نمونه است و می‌تواند خدمات بسیاری در زمینه آموزش و پژوهش به مراکز دانشگاهی ارائه دهد.

همچنیین علی اصغر مازنی مسئول این مرکز ارزیابی تندرستی گفت: در این مرکز، ساختار و ترکیب بدن مورد ارزیابی قرار گرفته و مشاوره ورزشی نیز انجام می‌شود.

وی افزود: دستگاه موجود در این مرکز، میزان آب بدن، چربی زیرپوست، حجم عضلات و مواد معدنی و میزان مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها را اندازه گیری می‌کند و برنامه رژیم غذایی ارائه می‌دهد.

مازنی ادامه داد: بخش دیگر مربوط به ارزیابی ناهنجاری‌های عضلانی و اسکلتی است که در آن با دستگاه‌های خاص ناهنجاری‌های عضلانی بالا و پائین تنه افراد مورد سنجش قرار می‌گیرد و سپس تمرینات خاصی برای ۶ ماه طراحی می‌شود.

مسئول مرکز ارزیابی تندرستیادامه داد: علاوه بر آن در این مرکز استقامت قلبی و عروقی، میزان قدرت عضلات پشت و پا و ارزیابی ناهنجاری‌های اسکلتی و میزان صافی کف پا و همچنین میزان فعالیت‌های قدرتی و سرعتی افراد مورد سنجش قرار می‌گیرد و بعد از انجام این مراحل برنامه‌های ورزشی مرتبط ارائه می‌شود.

مرکز آموزش عالی کاشمر دارای ۸۰۰ دانشجو در ۶ کدرشته است.

انتهای پیام//و. ت
 

افتتاح مجهزترین مرکز تندرستی در شهرستان کاشمر

برچسب ها: رژیم غذایی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.