مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت:مرکز خلاقیت صنایع دستی با همکاری سازمان بین المللی یونیدو در شهر کرمانشاه راه اندازی می‌شود.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، امید قادری مدیر کل  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه  در نشست هماهنگی با نمایندگان سازمان بین المللی یونیدو اظهار داشت: مرکز خلاقیت قرار است به صورت یک مرکز توانمند سازی در بخش صنایع دستی و هنرمندان این حوزه عمل کند.

وی با بیان اینکه برای احداث این مرکز حمام تاریخی حاج شهبازخان در نظر گرفته شده است، افزود: این حمام با توجه به هویت تاریخی و فرهنگی، نزدیکی به بازار و امکان دسترسی آسان برای احداث مرکز خلاقیت پیشنهاد شده است که با استقبال نماینده سازمان یونیدو نیز همراه شده است.

وی  یادآور شد: بازاریابی الکترونیک محصولات صنایع دستی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی با کمترین هزینه مورد تاکید این اداره کل قرار دارد.

قادری با بیان اینکه از ایده‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌شود، اظهار کرد: باید با توجه به سلیقه مردم و در نظر گرفتن اولویت‌های نسل جوان هنر خود را به سمت ایجاد کار‌های مورد استقبال این قشر سوق دهیم.

محمد ابطحی مدیر ملی فن آوری اطلاعات سازمان بین المللی یونیدو طرح تکاپو نیز در این نشست با بیان اینکه اولین مرکز خلاقیت صنایع دستی کشور در کرمانشاه راه اندازی می‌شود، افزود: کرمانشاه در حوزه برندسازی و صادرات به عنوان الگویی برای دیگر استان‌های کشور مطرح خواهد شد.

وی گفت: محصولات خروجی این مرکز به روز و جدید خواهد بود و این مرکز یک مرکز الگو سازی برای دیگران می‌شود.

محمد ابوالحسنی تهیه کننده انیمیشن دیرین دیرین نیز با بیان اینکه امروزه رسانه محور توسعه و پیشرفت است، افزود: برای توسعه صنایع دستی نیازمند تیم رسانه‌ای خوب و توانمند هستیم.

وی گفت: محصول کاربردی، بسته بندی مناسب و شناسنامه دار کردن آن می‌تواند به فروش محصول کمک کند.

علیرضا بیژندی مدیر طرح تکاپو در استان کرمانشاه و کارگذار اشتغال وزارت کار در استان نیز با بیان اینکه خانه خلاق صنایع دستی به عنوان یک طرح پایلوت در استان‌های کرمانشاه و کردستان اجرا می‌شود، افزود: کرمانشاه در اجرای این کار پیشرو خواهد بود و میتوان به یک برند منطقه‌ای تبدیل شویم.

انتهای  پیام/ز


ایده‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.