کاهش سطح تولیدات نفتی کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک باعث تقویت قیمت طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی کاهش سطح تولیدات نفتی سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک)، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) به بالاترین سطح در سه ماه اخیر رسید.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۳۶ سنت افزایش (معادل ۰.۷ درصد)، ۵۵ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه معامله شد. قیمت نفت شاخص آمریکا در حال حاضر در بالاترین سطح از تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۱۸ قرار دارد. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با ۰.۴ درصد افزایش، ۶۶ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه معامله شد که این نیز بالاترین سطح از ۲۰ نوامبر است.

یک کارشناس حوزه نفت اعلام کرد: کشور‌های تولیدکننده نفت عضو و غیرعضو اوپک با کاهش سطح تولیدات نفتی نقش خود را ایفا کرده اند. کاهش تولیدات نفتی حتی با وجود افزایش فعالیت‌های حفاری آمریکا باعث صعود قیمت طلای سیاه شده است.

داده‌های رسمی نشان می‌دهد که صادرات نفت عربستان سعودی در ماه دسامبر سال گذشته میلادی به ۷.۶۹۰ میلیون بشکه در روز کاهش یافت. این در حالی است که در ماه نوامبر سطح تولیدات آن ۸.۲۳۵ میلیون بشکه در روز بود.

شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکر هیوز» هم روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته تعداد سکو‌های حفاری خود را ۳ مورد افزایش داده اند و تعداد آن‌ها را به ۸۵۷ سکو رسانده اند.

در پی افزایش خوش بینی درباره موفقیت آمیز بودن نشست تجاری میان آمریکا و چین، بهای طلا امروز (سه شنبه) با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۳۲۳.۸۱ دلار رسید. قیمت طلا در معاملات روز گذشته به بالاترین سطح از ۲۵ آوریل سال گذشته میلادی (حدود ۱۰ ماه پیش) رسیده بود.

دور جدید مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین قرار است از امروز در واشنگتن آغاز شود.

انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار