در معاملات جهانی امروز سه‌شنبه، بهای نفت و طلا با تغییراتی همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت در معاملات روز سه شنبه به تاثیر از توافق روسیه و سازمان کشور‌های صادرکننده نفت [اوپک] برای کاهش تولید، با روند افزایشی همراه بود.

بر این اساس، هر بشکه نفت برنت با ۶۵ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش ۵۹ دلار و ۶۴ سنت معامله شد. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با ۵۸ سنت افزایش معادل ۱.۲ درصد، ۵۱ دلار و ۹ سنت داد و ستد شد.

بانک آمریکایی جی پی مورگان پیشتر پیش بینی کرده بود تاثیر توافق اوپک و روسیه برای کاهش تولید، اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران و پایین آمدن ماه به ماه تولید نفت در آمریکا ممکن است در آینده بهای طلای سیاه را تقویت کند. با این حال، تداوم تولید و فروش نفت آمریکا روند تقویت بهای نفت را تا حدودی با مشکل مواجه می‌سازد.

کشور‌های عضو اوپک و متحدان غیر اوپکی آن همچون روسیه در سال گذشته میلادی در خصوص کاهش عرضه جهانی به توافق رسیدند. در ماه نوامبر نیز آمریکا تحریم‌های نفتی علیه ایران را بازگرداند و مشتریان نفتی آن را تهدید کرد در صورت خرید نفت از ایران مشمول تحریم‌های تنبیهی آمریکا خواهند شد.

تولیدکنندگان نفت آمریکا با استفاده از شرایط موجود تولید و صادرات خود را افزایش دادند و برخی از بازار‌های جهانی را به دست آوردند. با این حال، گفته می‌شود میزان تولید و صادرات نفت آمریکا طی ماه‌های آینده کاهش خواهد یافت و این روند به رشد بیشتر بهای جهانی نفت منتهی خواهد شد.

در همین حال، بهای جهانی طلا که طی روز‌های گذشته در کانال ۱۲۹۰ دلار باقی مانده بود، در معاملات امروز اندکی کاهش یافت. هر اونس طلای اسپات با ۰.۱ درصد کاهش ۱۲۹۰ دلار و ۸۰ سنت معامله شد. گفته می‌شود تعطیلی دولت آمریکا و توقف سیاست گذاری‌های بانک مرکزی این کشور مهمترین علت راکد ماندن بهای جهانی طلا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار