سهیل محمد المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی در ابوظبی گفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت، دشمن آمریکا نیست.

وزیر انرژی امارات متحده عربی: اوپک دشمن آمریکا نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز،‌ سهیل محمد المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی، امروز (شنبه) در ابوظبی گفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دشمن آمریکا نیست. المزروعی که در یک کنفرانس صنعتی در ابوظبی سخن می‌گفت با اشاره به روابط میان کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت مانند آمریکا و اعضای اوپک اظهار داشت: «ما یکدیگر را کامل می‌کنیم. ما دشمن هم نیستیم».

اوپک و دیگر کشورهای تولیده کننده نفت خام در جهان، مانند روسیه، در ماه دسامبر توافق کردند تولید نفت خام را از ماه ژانویه روزانه 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند تا بازار طلای سیاه به تعادل برسد.

این تصمیم علی‌رغم خواست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اتخاذ شد. ترامپ با ادعای اینکه کاهش تولید، بهای جهانی نفت را بالا خواهد برد، با این تصمیم مخالفت کرده بود.

المزروعی گفت بهای میانگین نفت خام در سال 2018 بشکه‌ای 70 دلار بود. همتای عمانی او، محمد الرمحی، که در این کنفرانس شرکت کرده بود نیز گفت انتظار دارد بهای نفت در سال 2019 بشکه‌ای بین 60 تا 80 دلار باشد.

وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت کاهش 1.2 میلیون بشکه در روز برای به تعادل رساندن بازار کافی به نظر می‌رسد و انتظار می‌رود از این ماه اصلاح قیمت آغاز و تا میانه سال جاری میلادی ادامه یابد. او در ادامه افزود نیازی نیست کشورهای بزرگ صادرکننده نفت پیش از برنامه جلسات در آوریل نشست فوق‌العاده تشکیل دهند.

الرمحی که کشورش عضو اوپک نیست اما در توافق کاهش تولید نفت مشارکت داشته است، گفت «کارها خوب پیش می‌رود» و نیازی به نشست پیش از آوریل نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت نفت ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار