معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فارس گفت: اچ آی وی یک بیماری عفونی قابل کنترل است که در صورت تشخیص و درمان به موقع، فرد می‌تواند طول عمر طبیعی داشته باشد.

پیشگیری و مهار عفونت اچ آی وی با مراجعه به مراکز مشاوره

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فارس اظهار کرد: اچ آی وی یک بیماری عفونی قابل کنترل است که در صورت تشخیص و درمان به موقع، فرد می‌تواند طول عمر طبیعی داشته باشد و انتقال بیماری به دیگران نیز به کمترین میزان ممکن می‌رسد.

وی با بیان اینکه مراکز و پایگاه‌های مشاوره بیماری‌های رفتاری از جمله مراکز ارائه خدمات پیشگیری و کنترل اچ آی وی ایدز هستند، ادامه داد: در حال حاضر یک مرکز و یک پایگاه مشاوره بیماری‌های رفتاری در شهر شیراز، یک مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در مرودشت و نیز پایگاه‌های مشاوره بیماری‌های رفتاری در مراکز بهداشت تمامی شهرستان‌های استان، آماده ارائه این خدمات به همشهریان هستند.

عبدالرسول همتی با اشاره به محرمانه و رایگان بودن خدمات مراکز و پایگاه‌های مشاوره بیماری‌های رفتاری بیان کرد: مراکز خدمات جامع سلامت در شیراز و شهرستان‌های استان نیز با ارائه خدمات و راهنمایی‌های لازم در این زمینه کمک کننده هستند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی فارس نیز اضافه کرد: در مراکز و پایگاه‌های مشاوره بیماری‌های رفتاری، آموزش‌های پیشگیری از ابتلا برای افراد در معرض آسیب، مشاوره و انجام آزمایش اچ آی وی، درمان‌های اختصاصی بیماران مبتلا به ایدز و خدمات کاهش آسیب و دیگر خدمات پیشگیری از اچ آی وی و عفونت‌های آمیزشی ارائه می‌شود.

مصطفی ابراهیمی افزود: خدمات حضوری برای مراجعه کنندگان همه روزه به جز روز‌های تعطیل، در ساعات اداری در مراکز و پایگاه‌های مشاوره بیماری‌های رفتاری شیراز و شهرستان‌ها ارائه می‌شود.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی فارس ادامه داد: افراد در شیراز می‌توانند به مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری واقع در میدان کوزه گری، بلوار دلاوران بسیج، خیابان لاوان، مرکز حسین بن علی (ع) شماره یک و نیز پایگاه مشاوره بیماری‌های رفتاری درمانگاه امام رضا (ع) واقع در فلکه نمازی، طبقه دوم مراجعه کنند.

وی ادامه داد: مشاوران دوره دیده، ارائه خدمات مشاوره تلفنی را نیز انجام می‌دهند و افراد می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب با تلفن رایگان ۳۷۰۲۹ تماس گرفته و از خدمات مشاوره بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/چ

پیشگیری و مهار عفونت اچ آی وی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار