باشگاه مثبت مدت هشت سال است که با هدف پیشگیری از گسترش بیماری اچ آی وی در اراک تأسیس شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: باشگاه مثبت مدت هشت سال است که با هدف پیشگیری از گسترش بیماری اچ آی وی در اراک تأسیس شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: طی سال گذشته در این باشگاه ۴۶ پرونده تشکیل شد و در سال جاری نیز چهار پرونده دیگر به این تعداد اضافه شده است. باشگاه مثبت علاوه بر ارائه خدمات به مردان و زنان، به کودکان هم خدمات ارائه می‌دهند.

امینی با اشاره به اینکه بهزیستی در موضوع درمان مداخله ندارد و صرفا در حوزه کاهش آسیب‌ها فعالیت دارد، بیان داشت: باشگاه مثبت بهزیستی به چهار گروه شامل افراد در معرض خطر، افراد با رفتار‌های پرخطر، افراد مبتلا به بیماری ایدز و خانواده‌های آنان خدمات ارائه می‌دهد.

وی گفت: آگاهی بخشی در مورد سلامت جسمی، پایبندی به روش و سبک زندگی صحیح، آزمایش‌های دوره ای، مقاومت دارویی که ممکن است اتفاق بیفتد، پرهیز از خود درمانی و از جمله خدماتی است که در باشگاه مثبت به گروه‌های هدف ارائه داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: آموزش‌های سلامت و روان، مشاوره‌های قبل از تشخیص، ارتقای باور‌های دینی، چگونگی آشکارسازی وضعیت ابتلا، مهارت‌های ذهنی، تقویت وابستگی‌های اجتماعی و گروهی، آزمایش و ترویج رفتار‌های بی خطر و کم خطر، مشاوره برای زوج‌های مبتلا و کاهش خطر انتقال برای افرادی که قصد ازدواج و بچه دار شدن دارند از دیگر برنامه‌های آموزشی باشگاه مثبت بهزیستی است.

 

انتهای پیام/ی

 

نگاه مثبت به بیماری ایدز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.