بهشت و جهنم ساخته اعمال و اخلاق و افکار و عقاید ماست و از لحظه مرگ، چیزی جز اعمال و اخلاق و عقاید وجود ندارد.

آیا حقیقت بهشت و جهنم، تجسم اعمال انسان‌هاست؟گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بهشت و جهنم وعده‌های الهی هستند که انسان‌ها در دنیای فعلی اطلاعات زیادی درباره آن ندارند. این امر باعث می‌شود که هر کس به گمان خود تصویری از بهشت و جهنم را برای خودش ترسیم کند البته در برخی از روایات به برخی از ویژگی‌های بهشت و جهنم اشاره شده است. ما در این گزارش سعی می‌کنیم با استناد برآنچه در کتاب ره‌نمای طریق نوشته استاد محمدعلی جاودان آمده است بگوییم که آیا حقیقت بهشت و جهنم، تجسم اعمال انسان‌هاست؟

بهشت و جهنم ساخته اعمال و اخلاق و افکار و عقاید ماست و از لحظه مرگ، چیزی جز اعمال و اخلاق و عقاید وجود ندارد. بد یا خوب حتی شفاعت هم بسته به گذشته عملی انسان است و گُتره و بی‌حساب نیست. امام صادق (ع) فرموده‌اند:در قبر برای انسان مؤمن دری باز می‌شود و موجودی زیباروی که این انسان از او بهتر ندیده است به نزد وی می‌آید. میت از او می‌پرسد که شما چه کسی هستید؟ می‌گوید: من ردی و عقیده درست و خوب تو هستم که تو در طول عمرت انجام می‌دادی. در قیامت هم قرآن می‌فرماید: آنچه کرده‌اند حاضر و در برابر خود می‌بینند. آنچه را که خیرات کرده، حاضر می‌بینند.

در مورد بهشت نیز پیامبر اکرم (ص) فرمودند: هنگامی که من به معراج و به بهشت رفتم. سرزمینی آماده کشت و ساخت و ساز دیدم و ملائکه در آن به ساختن قصر‌هایی مشغول بودند و گاه نیز کار را رها می‌کردند. از آن‌ها پرسیدم چرا گاهی کار می‌کنید و گاهی بیکار هستید؟ گفتند:باید برای ما نفقه و تدارکات برسد. پرسیدم:نفقه شما چیست؟ گفتند:ذکری است که مؤمن می‌گوید: «سبحان‌الله و الحمدلله..»؛ این‌ها نمونه کوچکی از آنچه در آیات شریفه قرآن و روایات موجود است می‌باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قران و عترت ، بهشت ، جهنم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۱۳:۵۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
ماکه نفهمیدیم چی شد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
خدايا همه ما رو عاقبت به خير کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
احتیاجات ورقابتها باعث میشودمادراین دنیای حرکت کنیم وبازاینکار ها برای رسیدن به تکامل واین تکامل هم جسم طولانی عمرمیکندومجهزبه مصنوعات بسیارپیشرفته میشودوامکان ورودبه مکانها وفضاهای بسیاردوردست فراهم میشودحال ماصحبت ازدین میکنیم دین درتمدن بشر نقش حس مثبت راواردمیکند احساس منفی بشرراکه مامیمیریم واثری ازمانمیماندرااگردین آسیب نبیندبرطرف میکندو:منظوراصلی دین ازانحراف جلوگیری میکندبیان شد::دین رابایدچراغی بدانیم که دردره های تاریک وخطرناک برای رسیدن به بشردرحال پیشرفت کمک میکندتابشراین دوران جهالت وحس بیهوده زیستن راپشت سرگذاردودرتمام عالم روزی مسلط خواهدشد.
آخرین اخبار