ذاکری گفت: دانشگاه علم و صنعت به عنوان رابط دانشگاه‌های کشور با آلمان انتخاب شده است و در این راستا توانسته‌ایم ۲۲ پروژه مشترک با این کشور تعریف کنیم.

تعریف ۲۲ پروژه مشترک دانشگاه علم و صنعت ایران با کشور آلمانبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در نهمین نشست سراسری هم اندیشی معاونان مدیران دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری که امروز در مجتمع بین‌المللی امام خمینی (ره) دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، اظهار کرد: ما دانشگاهی هستیم که برای هماهنگی دانشگاه‌های ایران با آلمان انتخاب شده‌ایم و دانشگاه علم و صنعت جزو دانشگاه‌هایی است که برنامه راهبردی را سه دوره اجرا کرده و در حال اجرای برنامه چهارم است که توسعه روابط بین الملل و دیپلماسی علمی را در برنامه خود تدوین کرده است و ارتباط با کشور آلمان را شروع کردیم. ارتباط باید بین دانشگاه‌ها شکل بگیرد تا پویایی را در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی ایجاد کند.

وی افزود: سال ۹۶ با دانشگاه‌های آلمان علاوه بر برگزاری روز علم آلمان در ایران، اجلاسی را برگزار کردیم که نقطه نظرات مطرح شد و راهکار‌های ایجاد پروژه مشترک تعریف شد و نتیجه آن تعریف ۲۲ پروژه مشترک با دانشگاه‌های آلمان بود، همچنین امیدواریم در اردیبهشت ماه سال آینده میزبان کشور آلمان باشیم.

معرفی برترین دانشگاه‌ها موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری

در ادامه مراسم بر اساس ارزیابی فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۹۷-۹۶، دانشگاه‌های گیلان، الزهرا، زنجان، علوم پایه زنجان، خوارزمی، قم، کاشان و کردستان به عنوان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در مسیر موفقیت، دانشگاه‌های علم و صنعت ایران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، علامه طباطبایی، فردوسی مشهد، اصفهان، شهید بهشتی و تربیت مدرس به عنوان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی موفق معرفی شدند، دانشگاه تهران نیز توانست رتبه برتر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور را کسب کند.

همچنین در بخش پژوهشگاه‌ها و موسسات پژوهشی، پژوهشگاه‌های پلیمر و پتروشیمی ایران، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، شیمی و مهمدسی شیمی ایران، مطالعات فرهنگی و اجتماعی، اقیانوس شناسی و علوم جوی و مواد و انرژی به عنوان پژوهشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در مسیر موفقیت معرفی شدند، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی رتبه نخست پژوهشگاه‌ها و موسسات پژوهشی را کسب کرد.

در بخش پارک‌های علم و فناوری نیز پارک پردیس و پارک علم و فناوری خراسان رضوی به عنوان پارک‌های علم و فناوری در مسیر موفقیت معرفی شدند و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان رتبه برتر پارک‌های علم و فناوری را کسب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.