کلاوس یوهانیس، رئیس شورای اتحادیه اروپا از افزایش حضور نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در دریای سیاه حمایت کرد.

حمایت رئیس شورای اتحادی اروپا از تقویت حضور نیرو‌های ناتو در دریای سیاهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کلاوس یوهانیس، رئیس رومانیایی شورای اتحادیه اروپا در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: «اروپایی‌ها تصمیم‌هایی را در زمینه اعمال تحریم‌ها (علیه روسیه) اتخاذ می‌کنند و باید به این کار ادامه دهند. ناتو باید موضع بازدارندگی و دفاعی خود را در جناح شرقی تقویت کند.»

وی افزود: به همین دلیل است که رومانی از همبستگی بیشتر در جناح شرقی میان بخش‌های شمالی و جنوبی حمایت می‌کند. منطقه دریای سیاه همانطور که اخیرا شاهد آن بودیم، جایی که در آن امنیت محیطی به طور فزاینده‌ای به چالش کشیده شده است، به حضور بیشتر ناتو نیاز دارد. اروپا نمی‌تواند چالش‌های جناح شرقی را نادیده بگیرد.

این اظهارات رئیس شورای اتحادیه اروپا خطاب به بیانیه اخیر «ینس استولتنبرگ» دبیرکل منتخب ناتو، مبنی بر اینکه اعضای این اتحاد نظامی در نظر دارند به منظور حمایت بیشتر از اوکراین حضور نیرو‌هایشان را در دریای سیاه افزایش دهند عنوان شد.

شرایط در دریای سیاه پس از آن وخیم شد که در ۲۵ نوامبر سال گذشته میلادی، قایق‌های اوکراینی به طور غیرقانونی از مرز دریایی روسیه عبور کرده و در سمت تنگه کرچ به صید ماهی پرداختند. روسیه پس از آنکه قایق‌های اوکراینی به هشدار ایست توجه نکردند آن‌ها را توقیف و ۲۴ نفر از خدمه را نیز بازداشت کرد. پس از آن یک پرونده قضایی با موضوع عبور غیرقانونی از مرز روسیه بازگشایی شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در این خصوص گفت این حادثه شیطنتی از پیش طراحی شده از سوی اوکراین بود تا زمینه را برای اعلام وضعیت نظامی در این کشور آماده کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار