معاون بنیاد مسکن کشور گفت :طرح توسعه منظومه روستایی قرار است در پنج هزار روستای کشور اجرا شود.

اجرای طرح توسعه روستایی در پنج هزار روستای کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در نشست بررسی چگونگی اجرای طرح توسعه منظومه روستایی گچساران گفت: طرح توسعه منظومه روستایی قرار است در پنج هزار روستای کشور اجرا شود.

محمدرضا شاملو افزود:براساس برنامه ریزی، سالانه مطالعه اجرای این طرح برای یکهزار روستای کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۱ درصد از منابع اعتباری مورد نیاز این طرح از طرف دولت و بقیه با استفاده از تسهیلات بانکی و سهم آورده مردم تامین می‌شود، گفت: طرح توسعه منظومه روستایی در ۱۰۲ روستای کهگیلویه و بویراحمد مطالعه شده و برای ۲۲۴ روستای دیگر در دست اجرا است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: این طرح در سه دوره زمانی پنج ساله، ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توسعه روستا‌ها شناسایی و بر اساس این مطالعات برنامه ریزی و عملیاتی می‌شود.

شاملو افزود:شناخت ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توسعه هر روستا از نظر اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و فرهنگی از مزایای این طرح است.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران وباشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:زیرساخت موردنیاز برای اجرای طرح توسعه منظومه روستایی در گچساران وجود دارد.

غلامرضا تاجگردون افزود:دسترسی همه روستا‌ها به جاده آسفالت، گازرسانی به تمام روستا‌های دارای شرایط، برخورداری بخش عمده ای از روستا‌ها از آب آشامیدنی سالم و اجرای طرح هادی در ۹۰ درصد روستا‌های از زیرساخت‌هایی است که قابلیت اجرای این طرح را بیشتر می‌کند.

وی گفت:در این طرح پول توزیع نمی‌شود بلکه راهبرد استفاده اصولی از اعتبارات برای سرعت بخشی به توسعه اقتصادی و اجتماعی روستا‌ها مشخص می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هم گفت:یکهزار و هشت طرح عمرانی و رفاهی در ۴۰۰ روستای پر جمعیت استان اجرا شده که زمینه بازگشت تعدادی از مردم به زادگاه خود را ایجاد کرده است.

جنتی افزود:شهرستان گچساران به علت توسعه همه جانبه زیرساخت‌های رفاهی، بیشتر از سایر شهرستان‌ها شاهد مهاجرت معکوس به روستا‌ها بوده است و اجرایی شدن این طرح می‌تواند توسعه پایدار روستایی در این شهرستان را متحول کند.

انتهای پیام/غ

گچساران پایلوت طرح توسعه منظومه روستایی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.