۱۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های اشتغالزا به روستاییان و عشایر کهگیلویه وبویراحمدپرداخت می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به برخی شرایطتسهیلات ۱۲ هزار میلیاردتومانی برای روستائیان و عشایر استان اعطای تسهیلات اشتغال روستایی گفت: وام‌های اشتغال روستایی به روستاها، مناطق عشایری و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر پرداخت می‌شود.
رضوی افزود: نرخ کارمزد این تسهیلات برای هر واحد تولیدی در روستا‌ها و عشایر مرزنشین چهار درصد، در سایر روستا‌ها و مناطق عشایری ۶ درصد و برای شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر و البته با وام‌های در قالب سرمایه در گردش ۱۰ درصد است.(از مجموع ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ۶ هزار میلیارد تومان آن بدون کارمزد و با کارمزد صفردرصد و ۶ هزارمیلیارد تومان آن با کارمزد ۱۸ درصد)
رضوی ادامه داد: همچنین وام‌های تا سقف ۶۰ میلیارد ریال توسط کمیته فنی استان ها و استاندار و تسهیلات بالاتر از آن نیز نیازمند تایید کمیته فنی در کشور است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به اینکه سهم هر بخش از بخش‌های کشاورزی، صنعت، صنایع تبدیلی، معدن، گردشگری، کارآفرینی دانش بنیان و صنایع دستی مشخص شده اضافه کرد: بخش کشاورزی با ۴۵ درصد بالاترین سهم از این میزان اعتبارات را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: ۷۰ درصد تسهیلات اشتغالزایی در مرحله نخست به استان‌ها ابلاغ شده که در صورت جذب کامل آن‌ها ۳۰ درصد باقی مانده نیز به آنان ابلاغ می‌شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در صورت جذب نشدن ۷۰ درصد این میزان اعتبار تا پایان تابستان سال جاری، ۳۰ درصد باقی مانده به استان دیگری که عملکرد مطلوب تری درزمینه جذب منابع و انعقاد قرارداد با بانک‌های عامل داشته اختصاص خواهد یافت.
وی ایجاد تنفس ۳ ساله، و بازپرداخت ۶ ساله را مهمترین مزیت این نوع تسهیلات عنوان کرد و گفت: این تسهیلات در بانک‌های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان پرداخت می‌شود.
رضوی به منظور شرکت در جشنوراه روستایی و عشایری، امضای تفاهم نامه و مشارکت در امر محرومیت زدایی از روستا‌های محروم استان و شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی به کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده است.

 انتهای پیام/غ

پرداخت وام‌های اشتغال روستایی

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.