استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به حوزه اشتغال روستایی استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛علی محمداحمدی در اولین جلسه شورای اداری استان در سال جدیدگفت: اختصاص بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به اشتغال روستاییامسال دولت در حوزه اشتغال بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که بخش عمده‌ای از این اعتبار سهم اشغال روستایی است.
وی سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این اعتبار را ۲۱۴ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: این اعتبار در مشاغل روستایی پایدار با اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی روستایی و همچنین مشاغل فناوری و دانش بنیان پرداخت می‌شود.احمدی یکی از برنامه‌های سال جاری را حمایت از سرمایه گذاران برای رونق تولید و افزایش تولید کالا‌های داخلی دانست و اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی موظفند برای ترغیب سرمایه گذاری و رفع موانع تولید در استان در سال جاری ضمن پرهیز از روال‌های دست و پا گیر اداری با سرمایه گذاران همکاری کنند.
استاندار یکی دیگر از برنامه‌های مهم سال جاری در استان را حمایت از کالای ایرانی در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری بیان کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها موظفند کالا‌های مصرفی مورد نیاز خود را که مشابه داخلی دارد با اولویت تولیدات استانی خریداری کنند.
وی تعامل و ارتباط بیشتر بین ادارات استانی و شهرستانی را یکی دیگر از مصوبات این جلسه بیان کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برنامه محور بوده و خدمات رسانی به مردم و پاسخگو بودن به مطالبات آنان را سر لوحه کار خود قرار دهند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این نشست بودجه و اعتبارات اختصاص یافته به استان در سال ۹۶ را بالاتر از متوسط کشوری دانست و گفت: در حوزه اعتبارات ملی ۷۳ درصد و حوزه اعتبارات ملی و استانی شده هم ۸۶ درصد برای طرح‌های عمرانی تخصیص داده شد.
نوروزی با بیان اینکه بر اساس ۱۰ شاخص از پیش اعلام شده عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۶ ارزیابی می‌شود ادامه داد: مدیران دستگا‌های اجرایی تا ۱۵ اردیبهشت فرصت دارند فرم‌های خود اظهاری خود را پس از تایید در ستاد مرکزی خودشان در تهران به حوزه توسعه منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای ارائه در جشنواره شهید رجایی که همزمان با هفته دولت در شهریور ماه برگزار می‌شود ارسال کنند.
انتهای پیام/غ

حمایت از اشتغال روستایی

برچسب ها: اشتغال ، کالای داخلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.