رئیس بنیاد مسکن گچساران گفت:این تعداد طرح منظومه روستایی بیش از ۲۲۱ فرصت شغلی پایدار را تاکنون ایجاد کرد.

محمدمراد راغ پور با بیان اینکه منظومه روستایی در قالب طرح‌های اقتصادی و معیشتی اجرا خواهد شد گفت: این طرح‌ها در زمینه باغداری، خدماتی، دامداری، زراعت، زنبورداری، شیلات، صنایع کارگاهی، گردشگری و صنایع دستی بوده است.
 
راغ پور با بیان اینکه بیش از ۱۵۱ میلیاردو ۴۲۷ میلیون ریال برای اجرای این طرح‌ها هزینه شد، بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان خرداد امسال بیش از ۹۰ طرح در دست اقدام تیم تسهیلگری برای اجرایی شدن قرار گرفت.
 
رئیس بنیاد مسکن گچساران اضافه کرد: مجموع اعتبار مورد نیاز برای اجرایی شدن این طرح‌ها بیش از ۱۰۴ میلیاردو ۸۵۰ میلیون ریال بوده که ۹۹ میلیادو ۹۰۰ میلیون ریال آن در قالب تسهیلات بانکی و چهار میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال آن آورده شخصی خواهد بود.
 
وی اظهار کرد: هم اکنون طرح توسعه منظومه روستایی در ۱۱۵ روستای گچساران در دست اجراست.
 
راغ پور تصریح کرد: در این طرح براساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قابلیت و ظرفیت‌های شغلی، اجتماعی و اقتصادی روستا‌ها به تفکیک، منظومه‌هایی طراحی می‌شود.
 
وی گفت:طرح توسعه پایدار منظومه روستایی با مشارکت بنیادمسکن انقلاب اسلامی، جهاد کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد و سایر دستگاه‌های متولی اجرا می‌شود.
 
رئیس بنیادمسکن گچساران بیان کرد: اجرای طرح توسعه پایدار منظومه روستا‌های این شهرستان در سال ۱۳۹۸ شروع شد که براساس این طرح ظرفیت‌های هر منطقه شناسایی و برای تحقق ایجاد اشتغال در روستا‌های گچساران تلاش می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.