سالانه ۲۵ درصد از شبکه فرسوده آب آشامیدنی در کشور اصلاح و بازسازی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ،  مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در نشست بررسی مشکلات ایستگاه‌های پمپاژ، مخازن و اتفاقات آب گچساران با بیان اینکه هر آن چه که نیاز است متناسب با اعتبارات انجام می شود گفت:سالانه ۲۵ تا ۳۰ درصد شبکه فرسوده توزیع آب در کشور اصلاح و بازسازی می‌شود.

علیرضا طباطبایی با بیان اینکه تاسیسات آبی در کشور نیاز به بازسازی دارند افزود:تاسیسات آبی در کشور به طور میانیگن بیش از ۳۰ سال قدمت دارند در حالی که در شهرستان گچساران این تاسیسات دارای قدمتی ۴۰ ساله است.

وی ارتقاء تاسیسات تامین آب به منظور افزایش بهره وری را از اولویت‌های کاری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برشمرد و اضافه کرد:اعتبارات بازسازی به صورت متمرکز وجود دارد و برای بازسازی تاسیسات اولویت گذاری صورت خواهد گرفت.

طباطبایی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ تا ۳۰ درصد شبکه‌های توزیع آب کشور فرسوده است گفت:هم اکنون در کشور ۲۴ درصد از آب شرب به دلیل فرسودگی شبکه توزیع آب هدر می‌رود.

وی سرانه حادثه شبکه توزیع آب در کشور را ۱ و ۲ دهم اعلام کرد و افزود:این در حالی است که این سرانه در شهرستان گچساران ۵.۴ دهم از متوسط کشور بالاتر است.

طباطبایی اضافه کرد:اعتبارات خوبی از محل صندوق توسعه روستایی برای ایجاد مجتمع‌های آب روستایی تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/غ

فرسودگی شبکه توزیع آب کشور

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.