به دلایل مختلفی که ریشه در جریانات پشت پرده واردات دارد و آسیب زیادی به اقتصاد کشور زده، کارخانه‌ای با بیش از ۲ سال فعالیت تعطیل شد.

دست‌های پشت پرده واردات، کارخانه ژلاتین مشهد را تعطیل کردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام نصراله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بازدیدی از کارخانه ژلاتین آریا داشتم، این مجموعه زمانی فعال بوده و در مساحت ۴ هکتار تاسیس شده، ظرفیت ۲ هزار تن تولید ژلاتین در کشور را دارد.

وی افزود: ژلاتین ماده‌ای پرمصرف در صنایع غذایی و لبنیات، شیرینی‌ها، پاستیل‌ها و دارو‌ها است و مصارف صنعتی نیز دارد، ۶ هزار تن ژلاتین طول سال در کشور مصرف می‌شود که کارخانه ژلاتین آریا مشهد می‌تواند نیمی از ژلاتین کشور را تامین کند.

پژمانفر ادامه داد: به دلایل مختلفی که ریشه در جریانات پشت پرده واردات دارد و آسیب زیادی به اقتصاد کشور زده است کارخانه‌ای با بیش از ۲ سال فعالیت تعطیل شده، با وضعیت نگران کننده‌ای مواجه است و تلاش داریم که این کارخانه مجدد راه‌اندازی شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: این کارخانه که متولی آن سازمان همیاری‌ها و شهرداری‌های خراسان رضوی است، با توجه به نوسانات قیمت ارز و واردات ژلاتین مشکلات زیادی دارد، اما راه‌اندازی این کارخانه توجیه اقتصادی خوبی برای کشور دارد.

وی بیان کرد: این کارخانه به مزایده گذاشته شده، با توجه به تعطیلی آن قیمت‌گذاری در این مزایده ضرر و زیان فراوانی به بیت المال وارد می‌کند، بنابراین باید مسؤولان نسبت به آن اجتناب کنند و جلوی مزایده را بگیرند.

پژمانفر ادامه داد: پیگیر هستیم تا این کارخانه با توجه به نیاز کشور مجدد راه‌اندازی شود و اگر سازمان همیاری‌ها موافقت کند، می‌توان آن را به بخش خصوصی واگذار کرد، اما انتظار است مزایده با شبهات فراوان روبه رو است، جلوی آن گرفته شود، چراکه این مجموعه درآمد اقتصادی زیادی دارد و از طرفی در افزایش اشتغال استان و مشهد نقش بسزایی خواهد داشت.

وی افزود: ژلاتین از محصولات ضروری است که به دلیل ظرفیت مصرفی که در کشور نسبت به این ماده غذایی و دارویی وجود دارد باید این کارخانه نیز راه‌اندازی شود تا تولید ژلاتین کشور را در کنار کارخانه قزوین تامین کند، از طرفی می‌توانیم در افقی روشن جلوی واردات آن را بگیریم و به عنوان برندینگ، تولید ژلاتین حلال را در کشور‌های اسلامی مدیریت کنیم.

انتهای پیام//ف. ح
 


تولید ژلاتین حلال به عنوان برندینگ را می‌توانیم در کشور‌های اسلامی مدیریت کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
در این مملکت راستی چه خبر است؟؟!!! اگر این خبر صحت داشته باشد مطمپن باشید که ترامب نمایندگانی در کشور ما داررد که برعلیه منافع کشور فعال هستند البته این موضوع قابل توجه وزارت اطلاعات میباشد!!!!