نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شود که به طور جدی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

فعالان بخش خصوصی باید چرخه اقتصاد کشور بچرخانند/ خصوصی سازی واقعی در دستور کار دولت و مجلس به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، احسان قاضی زاده نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح دو خط تولید شیشه فلوت کاویان فریمان در جمع اصحاب رسانه گفت: خصوصی سازی و واگذاری بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی دولتی به بخش خصوصی در شرایط ویژه فعلی اقتصادی کشور و بحث رفع موانع تولید در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وی با بیان اینکه نهادینه سازی خصوصی سازی به معنای واقعی باید مورد توجه باشد افزود: سال آینده با توجه به شرایط اقتصاد جهانی و منطقه‌ای انتظار می‌رود فعالان بخش خصوصی چرخه‌های اصلی واردات، صادرات و اقتصاد کشور را هدایت کنند تا شاهد کاهش بیکاری در کشور باشیم.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واگذاری شرکت‌های وابسته به تامین اجتماعی و شصتا به بخش خصوصی و عرضه سهام آن‌ها را در بورس از موارد مورد پیگیری اخیر از سوی مجلس شورای اسلامی است تصریح کرد: خصوصی سازی به صورت واقعی مورد تاکید است، نه اینکه جنبه خصولتی پیدا کند و به صورت نیمه دولتی و خصوصی باشد و یا شرکت‌های وابسته سهام آن را خریداری کنند.

قاضی زاده اظهار داشت: کارخانه شیشه فلوت کاویان در نوع خود تنها مرکز فعال در شرق کشور و یکی از واحد‌های سرآمد است که اخیرا مورد بهره برداری قرار گرفته و سرمایه گذارن آن از بیرون خراسان آمده اند.

در ادامه محمدرضا صادقی مدیرعامل شرکت شیشه فلوت کاویان نیز با اشاره به اینکه این شرکت کارخانه‌ای از مجموعه گروه صنعتی شیشه کاوه است که از خرداد ماه امسال فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: این شرکت اشتغالزایی ۵۰۰ نفر را بطور مستقیم در بخش‌های فراوری، شیشه، رفلکس و آینه ایجاد کرده و از سوی دیگر اشتغالزایی دو هزار نفر را بطور غیرمستقیم بدنبال فراهم کرده است.

وی افزود: ۶۰ درصد محصولات این شرکت به اسپانیا، استرالیا، برزیل و لهستان صادر شده است.

طرح توسعه شرکت شیشه فلوت کاویان شامل خط تولید آینه و رفلکس امروز طی مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

انتهای پیام// ز. م
 

خصوصی سازی به صورت واقعی مورد تاکید است

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.