همزمان با دهه فجر پروژه‌های بخش کشاورزی قروه با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۸۷ نفر در کنار استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی افتتاح شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شامگاه یکشنبه همزمان با نهمین روز از دهه فجر ۱۳ پروژه بخش کشاورزی در قروه با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۵۹۹ میلیون تومان کلنگ زنی، افتتاح و به بهره برداری رسید.

خسرو کریمی پناه رئیس جهاد کشاورزی قروه گفت: پروژه‌های قابل افتتاح شامل پرواربندی گوساله ۵۰ رأسی، ۴ مورد گوسفند داشتی ۷۵ رأسی، دو مورد آبیاری تحت فشار بارانی و یک مورد قطره ای، دو مورد آبیاری کم فشار، عمل آوری و بسته بندی انواع گوشت طیور بود.

وی همچنین از کلنگ زنی پروژه احداث سیلو ۲۰ هزارتنی شرکت آرد وحدت قروه در این راستا خبر داد.

وی میزان اشتغالزایی این پروژه‌ها را ۸۷ نفر با تثبیت شغل برای ۴۱ نفر دانست و تصریح کرد: اعتبارات این پروژه‌ها از دو بخش دولتی و خصوصی بوده که اعتبارات دولتی به میزان ۸ میلیارد و ۴۸۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و آورده سرمایه گذار هم ۵ میلیارد و ۱۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

 معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان هم در ادامه گفت: در سال جاری ۴ هزار و ۳۰۶ طرح کشاورزی در کشور با اعتبار ۴ هزار و ۳۴۳ میلیارد تومان اجرا و به بهره برداری رسید.

 سید احمد ذکریایی نژاد گفت: سهم استان کردستان از این طرح‌ها ۲۹۵ مورد با اعتبار ۱۴۲ میلیارد تومان بود که از نظر تعداد ۶.۸ درصد و از نظر اعتبار هم ۳.۳ درصد را شامل شده و این از وضعیت مناسب کشاورزی استان خبر می‌دهد.

وی اجرای طرح‌های مختص به بخش کشاورزی را در راستای رونق تولید و اشتغال مهم دانست و بر توجه ویژه به پروژه‌های کشاورزی تأکید کرد.

انتهای پیام/م

بهره برداری از طرح های کشاورزی قروه

 

 

برچسب ها: کشاورزان ، دهه فجر 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.