شرکت اپل در حال کار کردن روی یک نوع حسگر اسکنر اثر انشگت جدید در گوشی‌های آیفون آینده خود است.

اپل در حال طراحی حسگر اثر انگشت جدید برای آیفون‌های آینده +تصویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی به فکر تولید گوشی‌هایی با سیستم تشخیص چهره هستند تا به رقابت با فناوری Face ID شرکت اپل بپردازند، غول فناوری آمریکایی ممکن است دوباره به سیستم تشخیص هویت ابتدایی بیومتریک در گوشی‌های هوشمند بازگردد. این در حالی است که AppleInsider با انتشار طرحی مفهومی از گوشی جدید اپل اعلام کرده است که اپل در نظر دارد فناوری Touch ID را در دستگاه‌های خود بازیابی کند تا امنیت آنها را تا دو برابر افزایش دهد. گوشی‌های هوشمند جدید این شرکت تنها از فناوری تشخیص چهره بهره می‌برند.

این موضوع کاملا واضح است که اگر قابلیت Touch ID قرار است در آیفون‌های سال ۲۰۱۹ یا بعد از آن مورد استفاده قرار گیرد، نیاز است تا اپل فناوری اسکن اثر انگشت خود را پیشرفته کند تا بتواند با سیستم پیچیده تشخیص هویت بیومتریک مورد استفاده در گوشی‌های اندرویدی و دستگاه‌های به روز اندروید هم‌سطح شود.

سیستم «کدگذاری ضربان آکوستیک برای تجسم سطح ورودی» می‌تواند بدین معنی باشد که اپل در حال کار کردن روی راهی است تا سیگنال‌های صدا را به تصاویری کدگذاری شده از اثر انگشت کاربر تبدیل کند. هدف از این کار، آنگونه که از مستندات طرح مفهومی گوشی جدید اپل برمی‌آید، بالا بردن سرعت و راحتی در کار با سنسور‌های مرسوم اثر انگشت با حذف فیزیکی این سنسور است. به جای این سنسور مرسوم قرار است تعدادی مبدل آکوستیک مورد استفاده قرار گیرد که می‌توانند موج‌های مکانیکی، آکوستیک یا ضربان‌ها را به «سطح ورودی کاربر در پاسخ به یک سیگنال از کنترل‌کننده» تبدیل کند.

اپل در حال طراحی حسگر اثر انگشت جدید برای آیفون‌های آینده +تصویر

به عبارت دیگر، اثر انگشت کاربران به ارتباط با این مبدل‌ها وارد خواهد شد و با قرار دادن یک اثر صوتی در حافظه دستگاه برای یک دیتابیس تصاویر و داده‌های آشنا مورد استفاده قرار می‌گیرد تا اطلاعات بیومتریک نشان دهد که آیا دستگاه به شخص استفاده کننده تعلق دارد یا خیر.

اپل چندین استفاده را برای این فناوری نوآورانه خود معرفی کرده است که شامل باز کردن اطلاعات مالی یا اطلاعات قفل شده با استفاده از اثر انگشت می‌شود. صحیح است که فهمیدن مکانیزم این نوع احراز هویت پیچیده به نظر می‌رسد، اما همین مسئله باعث خواهد شد که پنل جلویی نسل‌های بعدی آیفون بدون حفره خاصی باشد. بر این اساس، می‌توان گفت: اپل اولین قدم‌های خود را به سمت ساخت گوشی‌های بدون حاشیه نمایشگر برمی‌دارد.


بیشتر بخوانید: تصاویر و مشخصات کامل گلکسی S10e لو رفت +تصاویر 


انتهای پیام/

فناوری جدید اپل

برچسب ها: فناوری ، گوشی هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.