ستاری در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تلاش معاونت علمی برای دریافت بودجه ۷۰ میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معاونت به دنبال تصویب ۷۰ میلیون دلار بودجه از منابع صندوق توسعه ملی است.

معاونت علمی به دنبال بودجه ۷۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملیبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های فناورانه که به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی در باغ موزه دفاع مقدس برپا شده است؛ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشحالم که امکانی پیش آمده تا در آن شرکت‌ها بتوانند خود را نشان دهند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه هر ماه از شرکت‌های دانش‌بنیان بازدید می‌کنم، گفت: بر اساس آن بازدید‌هایی که از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته‌ام، متوجه شدم که اکنون خانواده خوبی در کنار هم جمع شده‌اند و اکوسیستم مناسبی برای بخش فناوری کشور به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است، اظهار کرد: معاونت علمی به دنبال گسترش شبکه نخبگان و کمک به شرکت‌های بخش خصوصی است و مطمئن هستیم در آینده کشور به سمت اقتصاد دانش‌بنیان پیش می‌رود.

ستاری ادامه داد: نهال جوان اقتصاد دانش‌بنیان امروز بزرگ شده و تمرکز ما روی توسعه اکوسیستم مناسب فناوری است.

فقط از بودجه دولتی استفاده نمی‌کنیم

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره برنامه‌های معاونت علمی برای سال آینده در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: منابع انسانی که در کشور وجود دارد، بسیار خوب است و برنامه جدی برای سال آینده در دستور کار داریم و تنها با اتکا به بودجه دولت کار خود را پیش نمی‌بریم.

وی درباره چگونگی تأمین بودجه معاونت علمی بیان کرد: به دنبال این هستیم تا بودجه خود را از بخش خصوصی به دست آوریم و هم‌اکنون به کمک این بخش می‌توانیم ۱۰ برابر بودجه دولتی خود را تأمین کنیم.

ستاری با اشاره به تخصیص بودجه از سوی صندوق توسعه ملی گفت: به دنبال تصویب بودجه ۷۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی برای شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم و این موضوع برای مقابله با تحریم‌ها و کمک به بازارسازی شرکت‌های دانش‌بنیان انجام گرفته است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره صادرات محصولات دانش‌بنیان، اظهار کرد: هم‌اکنون در حوزه‌های علمی همچون بیوتکنولوژی، هوافضا، نانو و بسیاری از حوزه‌های دیگر موفق بوده‌ایم؛ کشور از اقتصاد نفت گذشته است و سطح توقع خانواده‌ها بالا رفته و می‌دانیم که نفت پاسخگوی نیاز خانواده‌ها نیست و بخش فناورانه کشور باید برای پاسخگویی به نیاز مردم وارد عمل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار