استاندار ایلام گفت:استان ایلام پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر رشد و توسعه قرار گرفت و در حال حاضر شاخص های توسعه در این استان به نقطه مطلوبی رسیده است.

 گوشه هایی از عملکرد ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در استان ایلامبه گزارش خبرنگـــار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،مهندس قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در  شبکه استانی، (گفتگوی ویژه خبری) اظهار کرد:سران آمریکا با جنگ روانی قصد داشتند دهه فجر امسال را کم رنگ جلوه دهند تا ایران اسلامی نتواند چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن بگیرد و این امر ما را مجاب کرد،برنامه های امسال را با شکوه  و توجه بیشتری برگزار کنیم.

وی افزود:در استان ایلام در سال‌های پس از انقلاب هیچ گونه بزرگ راهی وجود نداشت، اما اکنون با وجود بیش از ۱۴۳ کیلومتر بزرگ راه، بیش از صد‌ها کیلومتر بزرگ راه در حال ساخت و در دست اقدام داریم.در حوزه راه های اصلی  استان قبل از پیروزی انقلاب، بیش از ۱۹۰ کیلومتر بوده که اکنون به ۵۶۰ کیلومتر مبدل شده که رقم این رشد به بیش از ۳۰۰ درصد می‌رسد و در بخش راه‌های روستایی هم با پیشرفت حدود ۱۸۰۰ کیلومتر مواجه هستیم که در دوران پیش از انقلاب ۳۵۰ کیلومتر بوده است.


استاندار ایلام عنوان کرد: دربخش سد سازی با تحولی عظیم در این حوزه مواجه هستیم بطوری که در دوران طاقوت در بخش سد سازی، هیچگونه سدی در این استان وجود نداشت که اکنون ۴ سد بزرگ در ایلام با حدود ۳ میلیاردو سیصد میلیون متر مکعب زمین آبی دارند که چهار سد دیگر در حال ساخت و در مرحله اجرا قرار دارند و علا وه بر آن‌ها ۳ سد دیگر هم در حال مطالعه و برنامه ریزی هستند.


سلیمانی دشتکی تصریح کرد:در خصوص شبکه‌های آبیاری و اجرای سیستم‌های مدرن فعالیت بینظیری صورت گرفته است. در این حوزه قبل از انقلاب سیستم مدرنی وجود نداشت و کاملا بصورت سنتی و قرقابی کار می‌شد. در حال حاضر بیش از ۷۲ هزار هکتار سیستم آبیاری مدرن و پیشرفته و جود دارد که این رقم تا پایان سال به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار افزایش پیدا می‌کند و تا پایان سال ۹۸ به ۱۵۰ هزار هکتار هم خواهد رسید.


سلیمانی اظهار داشت:در قبل از انقلاب اسلامی تنها ۱۷ روستا به آب شرب سالم دستنرسی داشتند که در حال حاضر ۴۹۲ روستا از نعمت آب برخوردارند. در آن برهه از زمان ۴ شهر و جود داشت که فقط ۳۸ درصئ آب شرب داشته اند و با افزایش شهر‌ها در بعد از انقلاب از ۴ شهر به ۲۶ شهر مواجه بوده ایم که بصورت کامل به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند.

مهندس سلیمانی گفت: در استان ایلام تنها ۱۰ روستا با استفاده از ژنراتور و موتور‌های داخلی به برق دسترسی داشتند که هم اکنون این رقم به ۶۲۵ روستا مبدل شده که تقریبا تمام روستا‌های بالای ۱۰ خانوار به برق دسترسی دارند.

استاندار تصریح کرد:در حوزه گاز شهری پیش از سال ۵۷ هیچ کجای استان از این نعمت بر خوردار نبوده اند که هم اکنون ۳۵۶ روستای بیشتر از ده خانوار و ۲۳ شهر از ۲۶ شهر استان از نعمت گاز بهره می‌برند.


وی افزود:در بخش تولیدات تحولی عظیم صورت گرفته است چرا که گوشت قرمز در حال حاضراز ۷۰۰۰ تولید به ۲۷۰۰۰ افزایش یافته، تولید مرغ در استان از ۱۳ تن به ۵۷ هزار تن، ماهی از ۵۰۰ تن به ۲۰۰۰ تن افزایش پیدا کرده است.


وی گفت:در حوزه مدارس و فضاهای آموزشی لازم به ذکر است که پیش از انقلاب  ۶۲ مدرسه فعال وجود داشت که هم اکنون  بیش از ۱۰۰۰ مدرسه فعال در سطح استان  مشغول به خدمت هستند، نرخ سواد هم در استان از ۲۷ درصد در سال ۵۷   به   ۸۵  درصد در سال ۹۷ افزایش پیدا کرده است.

سلیمانی دشتکی در پایان با اشاره به خدمات عظشم انقلاب در بخش صنعت استان عنوان کرد:کارگاه‌های صنعتی با فعالیت ده کارگر به بالا قبل از انقلاب ۸ کارگاه داشتیم که در حال حاضر ۲۶۴ پروژه فعال داریم و قطع به یقین  این رقم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی  ایران به بیش از این هم  افزایش پیدا میکند.

 

انتهای پیام/ع

صحبت های استاندار ایلام در برنامه گفتگوی ویژه خبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.