به مناسیت گرامیداشت ایام الله دهه فجر، گاز ۱۳۶ روستای شهرستان سنندج به میمنت این ایام روشن شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه ۱۸۶ روستای شهرستان سنندج قابلیت گازرسانی دارند، گفت: پیش از دهه فجر ۱۳۱ روستا گازرسانی شده بود که با بهره برداری از طرح گازرسانی روستا‌های هشمیز، درویشان، سو، برزآب و پتلیدر، تعداد روستا‌های بهره‌مند از گاز طبیعی شهرستان سنندج به ۱۳۶ مورد رسید.

وی با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی به ۱۲ روستای دیگر این شهرستان در دست اجرا است، افزود: گازرسانی به ۱۲ روستا در مرحله انتخاب پیمانکار و مطالعه و برنامه ریزی است و گازرسانی به ۹ روستای دیگر نیز جزو برنامه‌های شرکت گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به آغاز عملیات اجرایی ۹ طرح گازرسانی روستایی در شهرستان سنندج در دهه فجر امسال اشاره کرد و یادآور شد: ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری این شهرستان اکنون ۱۰۰ درصد بوده و در جمعیت روستایی نیز به ۸۴ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۹۰۰ کیلومتر لوله گذاری گاز در کردستان اجرا شده که بیش از ۶ هزار کیلومتر آن روستایی است، اضافه کرد: در حال حاضر در مجموع شاخص نفوذ گاز طبیعی در جمعیت استان ۹۵،۶ درصد است و حدود یک میلیون و ۵۴۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت گاز هستند.

فعله گری از وجود یک هزار و ۴۹۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان خبر داد و اظهار داشت: با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۹۹ تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/م

۱۳۶ روستای شهرستان سنندج به شبکه گاز طبیعی متصل شدند

برچسب ها: دهه فجر ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.