صبح امروز با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان و جمعی از مسئولین محلی کلنگ احداث دادگاه عمومی بخش جازموریان در دورترین و محروم ترین نقطه استان به زمین زده شد.

کلنگ احداث ساختمان دادگاه عمومی زهکلوت به زمین زده شدبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، صبح امروز، در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران و با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان،معاون مالی،پشتیبانی و عمرانی دادگستری و جمعی از مسئولین محلی کلنگ احداث دادگاه عمومی بخش جازموریان در دورترین و محروم ترین نقطه استان کرمان به زمین زده شد.

 یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: امیدواریم ساخت دادگاه جازموریان(زهکلوت) در کوتاه ترین زمان و ظرف کمتر از یک سال صورت پذیرد.

وی در سفر به بخش جازموریان و در جمع کارکنان قضایی و اداری اظهارداشت: این ساختمان در زمینی به مساحت ۶هزار مترمربع با زیربنایی حدود ۴۰۰مترمربع احداث خواهد شد.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان بیان کرد:هدف از توسعه فضاهای فیزیکی و اداری،قرار دادن عدالت و دسترسی آسان و سریع مردم به خدمات قضائی در محروم ترین منطقه استان است.

وی همچنین در جمع کارکنان قضایی و اداری دادگاه زهکلوت از کاهش 19درصدی ورودی پرونده ها به دادگاه عمومی جازموریان طی 10ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

موحد بیان کرد : متوسط نرخ رسیدگی شعب حوزه قضائی جازموریان 104 درصد می باشد.
وی بیان داشت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در حوزه قضائی جازموریان57 روز است.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان گفت: بالغ بر ۶۰ قاضی و ۲۰۰کارمند اداری به صورت جهادی در جنوب استان کرمان در حال ارائه خدمات قضایی باکیفیت به مردم شریف این منطقه هستند.

رئیس شورای قضایی استان کرمان با اشاره به اینکه قوه قضاییه یکی از نمادها و ارکان مهم حاکمیت است ،تصریح کرد:وظیفه حاکمیت تامین امنیت و عدالت است.

وی مردم این منطقه را انسان های شریف و بافرهنگ دانست و گفت:ضرورت دارد کارکنان قضایی و اداری حتی المقدور گره گشای مشکلات مردم باشند و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی شهروندان باشند.

شایان ذکر است دادگاه عمومی بخش جازموریان به مرکزیت زهکلوت در سال ۱۳۹۴ افتتاح و خدمات قضائی به مردم شریف این منطقه ارائه می گردد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار