مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار هزار و ۴۹۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه در سطح بازار استان انجام شده است.

چهار هزار و 490 مورد بازرسی از مراکز عرضه بازار ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، مهناز همتی گفت: این تعداد بازرسی انجام شده از مراکز عرضه در کنار نظارت بر اجرای استاندارد‌های اجباری مراکز تولیدی، در راستای کنترل فرآورده‌های توزیع شده در جهت سالم سازی بازار مصرف، توسط کارشناسان اداره کل و شرکت‌های بازرسی همکار انجام شده است.

همتی اضافه کرد: بر اساس قانون، کارشناسان استاندارد مجاز هستند به محل‌های تولید، بسته بندی، تمرکز، عرضه و فروش کالا‌ها و یا خدمات مشمول استاندار‌های اجباری وارد شده و به بازرسی و نمونه برداری بپردازند.

وی افزود: همچنین در این مدت (ابتدای سال جاری تاکنون) ۸۳۰ مورد بازرسی از نازل‌های عرضه سوخت جایگاه‌های استان انجام شده است.

همتی از انجام ۴۶۰ مورد بازرسی فنی واحد‌های تولیدی و تاسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع در استان خبر داد و گفت: طبق قانون سیلندر‌های گاز مایع مشمول استاندارد اجباری است و توزیع و عرضه آن بدون رعایت مقررات استاندارد، ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: بازرسان و کارشناسان این اداره کل ضمن تداوم بازرسی‌ها و توقیف و جمع آوری محصولات با کیفیت پایین‌تر از استاندارد مربوطه با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند.

انتهای پیام/اس

بازرسی از مراکز عرضه بازار در ایلام

 

برچسب ها: استاندارد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.