مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز از برگزاری مراسم افتتاحیه دبیرستان ۱۵ کلاسه قلم چی منطقه باهنر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیروس حسین پور، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز گفت: عمل خیرین مدرسه ساز الگویی برای دانش آموزان است که باید توسط معلمان به آنان یادآوری شود.

وی افزود: بسیاری از انسان‌ها از جان خود برای حفظ مالشان می‌گذرند در حالیکه خیران مال خود را برای آینده بچه‌های این مرز و بوم انفاق می‌کنند.

حسین پور با ارج نهادن به تلاش‌های خیران در امر مدرسه سازی تصریح کرد: خیرین به عنوان مفاخر اجتماعی در جامعه ما نقش ارزنده و والایی را دارند و حضور آنان در این بخش عامل مهمی در روند توسعه و نوسازی مدارس منطقه است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز با اشاره به ارتقای فرهنگ و فرهنگ سازی کار‌های خیر بیان داشت: برای پیشرفت جامعه نیاز به ارتقای فرهنگ است و برای ارتقای فرهنگ هم از کار‌های خیر و اعمال نیکی، چون مدرسه احداث کردن آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: کسانی که کار‌های خیری مانند مدرسه درست کردن در جامعه انجام می‌دهند الگویی می‌شوند برای دانش‌آموزانی که این کار را انجام می‌دهند تا آن‌ها هم در آینده به سوی چنین کار‌های خیری بروند.

گفتنی است؛ دبیرستان قلم چی با مشارکت خیر مدرسه ساز کاظم قلم چی و اداره کل نوسازی مدارس استان خوزستان ساخته و تکمیل شد.

تقی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اولین فضای آموزشی مربوط به مدرسه ۱۷ شهریور دهستان چاه سالم امیدیه است که با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال و از محل اعتبارات طرح برکت در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع ساخته شده است، عنوان کرد: زیربنای این فضای آموزشی 6 کلاسه بالغ بر یک هزار مترمربع است.

وی افزود: دبیرستان 6 کلاسه شهید مفتح نیز با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و به وسیله شرکت نفت در منطقه جایزان امیدیه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

تقی زاده عنوان کرد: این فضای آموزشی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۵۵۰ مترمربع ساخته و تحویل آموزش و پرورش امیدیه شده است.

انتهای پیام/م

تلاش برای افزایش کلاس های درس دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار