با موافقت نمایندگان مجلس، سازمان‌ها موظف به تهیه گزارش شاخص‌ها و خسارت‌های مرگ و میر ناشی از حوادث شدند.

سازمان‌ها موظف به تهیه گزارش خسارت‌های فوت ناشی از حوادث شدندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز (سه‌شنبه ۱۶ بهمن ماه) مجلس و در جریان بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور ماده ۲۷ این لایحه را با ۱۷۵ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

به موجب این مصوبه؛ به منظور نظارت بر تحقق اهداف این قانون، سازمان موظف است با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های مشمول این قانون، شاخص‌های کلان ارزیابی اثربخشی مدیریت بحران در کشور شامل میزان مرگ و میر ناشی از حوادث و سوانح، میزان خسارات اقتصادی مستقیم ناشی از حوادث و سوانح و مانند آن را تدوین و گزارش سالانه را با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های مذکور تهیه و منتشر کند. یک نسخه از این گزارش از طریق وزیر کشور به رئیس جمهور و هنگام تقدیم لایحه بودجه سالانه کشور به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

همچنین نمایندگان در جریان بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور با ماده ۲۸ این لایحه با ۱۵۵ رأی موافق، ۲۶ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس این مصوبه هم تصمیمات سازمان و سایر دستگاه‌های ذی ربط مبتنی بر احکام قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور مصوب ۳۱ اردیبهشت سال ۸۷ در طول سال‌های ۹۴ تا زمان لازم الاجرا شدن این قانون تنفیذ می‌شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار