مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی کرمان گفت: طراحی و چاپ ۱۰ هزار نقشه ویژه بافت تاریخی شهر کرمان با هدف معرفی جاذبه‌ها و آثار تاریخی و فرهنگی در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، پیمان سلیمانی ،مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی کرمان با بیان اینکه بافت تاریخی کرمان ۵۰۰ هکتار است، گفت: با توجه به اینکه جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بافت تاریخی کرمان بسیار مورد توجه گردشگران است بنابراین نصب شناسنامه اثر و معرفی هرچه بیشتر آن‌ها از ضروریات است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی کرمان گفت: تاکنون برای ۱۲۰ بنای ثبتی موجود در بافت تاریخی شهر کرمان شناسنامه اثر تهیه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نصب تابلوی راهنمای گردشگری راهکاری برای توسعه فرهنگی محسوب می‌شود، اظهار کرد: برای تمامی معابر منتهی به آثار واقع در بافت تاریخی شهر کرمان تابلوی راهنما طراحی و در حال نصب می‌باشد.

سلیمانی، حفظ و نگهداری و همچنین معرفی بنا‌های تاریخی را امری مهم و همگانی دانست و افزود: مشارکت اجتماعی و هم افزایی لازمه اصلی انتقال و واگذار کردن داشته‌های دیروز و امروز به نسل‌های آینده است.

وی همچنین از تجدید چاپ کتابچه" کرمان گنجینه تاریخ" با تغییرات و ویرایش جدید خبر داد و اظهارکرد: طراحی و چاپ ۱۰ هزار نقشه ویژه بافت تاریخی شهر کرمان نیز با هدف معرفی جاذبه‌ها و آثار تاریخی و فرهنگی در دست اقدام است.

انتهای پیام/ی

۱۲۰ بنای ثبتی بافت تاریخی کرمان دارای شناسنامه اثر شدند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار